Philips Fidelio X2 (Zwart) - Reviews

Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips Fidelio X2 (Zwart) Review

germania 21 januari 2018, laatste update op 11 februari 2018, 370 views Product gekocht

Philips Fidelio X2 (Zwart)

Al met al is het een hele goede, bijna geheel neutrale, koptelefoon die voor muziek fantastisch is. Ook belangrijk is dat die heerlijk voor meerdere uren op het hoofd zit. Heerlijke kussentjes en nooit te strak.

Pluspunten

• Robuust
  • Geluid
  • Comfort

Minpunten

• Versterker nodig
  • Duur

Via een goede prijs uit Engeland weten te bemachtigen voor zo'n 160 euro.
Betreft een WOOX versie met verwijderbare pads.

Zelf luister ik van alles van jazz tot harde metal en alles klinkt er behoorlijk goed mee over een goede geluidskaart die vooral als versterker fungeert.
Die kan die ook zeker gebruiken, dit is geen koptelefoon voor op het mobieltje, of om mee naar buiten te nemen for that matter.
Het lage geluid klinkt verassend helder, impactvol en strak.
Het midden is het zwakke punt, welke tonen al snel overmeesterd worden door het laag en hoog. Dit is gemakkelijk op te lossen via een EQ.
Het hoog is helder en gedefinieerd, maar kan wat scherp worden. Dit is beter geworden met tijd.
Ook gebruik ik hem met gamen, waar het ook fantastisch klinkt op deze koptelefoon.

Heb jij ook een Philips Fidelio X2 (Zwart)?

Zou jij bij jouw review kunnen vermelden om welke versie het gaat?
Dit is lastig te zien, maar er zijn verschillende x2 koptelefoons uitgebracht, de ene legendarisch goed, en de ander toch niet zo. Dit komt doordat de productielijn een aantal keer is veranderd.

Het scherpe hoog wat jij beschrijft bijvoorbeeld, evenals de middentonen die worden overstemd én dat er een versterker nodig is herken ik zelf allemaal niet terug.

Ik weet niet precies hoeveel er in de omloop gaan, voor zover ik heb gelezen is het dermate vaak veranderd dat je aan de koptelefoon zelf niet altijd kan zien of het een 'goede' productie is.

Mijne heeft verwijderbare pads en op de headband (als je de band bij het L logo omhoogschuift) een markering dat hij is gemaakt door WOOX.

Al met al, ben je niet tevreden over je koptelefoon, aarzel niet om verder op onderzoek uit te gaan. Dit moet echt een uitstekende koptelefoon zijn. De opmerking duur vind ik daarom niet terecht, deze presteert in de klasse van een hd650, op sommige onderdelen daar voorbij, die koptelefoon gaat voor ~¤300
Dank je wel voor de reactie!
Ik zal het in mijn review erbij vermelden.
Het betreft ook een versie van WOOX met verwijderbare pads.
Het scherpe hoog en de kleine problemen met de middentonen zijn ook echt nitpicky, als ik kritiek moet hebben.
De hoge prijs heb je gelijk in, voor wat het doet is het een prachtprijs.
Echter is het als een student nog steeds veel geld helaas haha.