Fibaro Double Switch 2 Review

BamSlam_ 19 januari 2018, 1.102 views Product gekocht

Fibaro Double Switch 2

In december 2015 heb ik de Fibaro Double switch gekocht en deze ingebouwd in de hal. Via Domoticz kon ik vervolgens de buitenlamp bij de voordeur en de lamp in de hal (automatisch) schakelen.

Pluspunten

• In te bouwen
  • Twee schakelaars
  • Klein formaat
  • Z-Wave, dus beveiliging en feedback

Minpunten

• Korte levensduur
  • Hoge prijs

Kwaliteit Score: 2
De pret duurde iets meer dan twee jaar: sinds een maand reageert de switch regelmatig niet meer op de commando's die hem via Z-Wave worden toegestuurd. Een heal command versturen van Domoticz biedt geen soelaas. Enige optie is de spanning tijdelijk van de switch af te halen via de groepenkast. Na inschakelen van de spanning doet hij het dan weer enkele uren.

Ik heb de switch inmiddels verwijderd en de armaturen weer op een normale serieschakelaar aangesloten. In de fittingen heb ik nu Ikea Tradfri lampen gedraaid die ik ook kan aansturen via Domoticz.

Heb jij ook een Fibaro Double Switch 2?