WD Red WD30EFRX, 3TB Review

Tacoos 19 januari 2018, 244 views Product gekocht

WD Red WD30EFRX, 3TB

Mijn ervaring gaat niet zozeer over de schijf zelf, als wel over de positieve ervaring die ik heb gehad met de garantie afhandeling door WD nadat het bedrijf waar ik de schijf gekocht heb failliet ging.

Pluspunten

• Garantie afhandeling
  • Communicatie

Minpunten

• snelheid garantie afhandeling

2 jaar nadat ik 2 identieke schijven kocht bij Afuture, begon 1 ervan kuren te vertonen in mijn Synology.
De schijven zijn gekocht met 3 jr garantie, dus dat zou geen probleem mogen zijn; helaas was Afuture op dat moment al een tijd failliet en had ik vanwege de uitvoering (oem) in feite geen recht op garantie direct via WD.

Allereerst heb ik op de support site van WD gekeken, waar werd aangeraden een test te doen met WD software op een gewone windows of linux machine, niet de NAS.

Die test faalde de drive op basis van 'too many bad sectors'
Met de info uit de test heb ik een mail gestuurd naar WD met de vraag of ze iets voor me konden en wilden betekenen, gegeven de hierboven genoemde feiten.
Na overleggen van de serie nr's en de bon, hebben ze op de kapotte schijf garantie toegekend en kon de drive het RMA proces in.

Een maand later had ik een gloednieuwe schijf in huis. Prima service, zonder gezeur!

Hierbij is mijn enige puntje van kritiek dat de doorlooptijd niet bijzonder snel was, ook omdat de site mijn adresgegevens om een of andere reden niet accepteerde en de helpdesk handmatig een RMA moest aanmaken.

Heb jij ook een WD Red WD30EFRX, 3TB?

Meer advertenties

Je kon altijd een RMA indienen bij WD via de website, kan dat niet meer?
Jawel.
Maar in mijn geval had ik op basis van serienummer geen recht op garantie.
Toen is coulance toegepast en kon ik wel garantie claimen en een rma via de website indienen, maar dat ging om voor mij onduidelijke redenen mis bij invullen adresgegevens.
Daarom heeft de helpdesk voor mij de rma gecreŽerd.