Specificaties 6MP sensor - Bekijk alle specificaties

Konica Minolta Dynax 5D Kit (6MP, 18-70mm f/3.5-5.6) Review

joker75 22 mei 2006, 698 views

Konica Minolta Dynax 5D Kit (6MP, 18-70mm f/3.5-5.6)

Pluspunten

• Robuust
  • Hoge kwaliteit
  • Doet niet onder voor concurrenten
  • Gelijk of beter geprijsd
  • Bruikbare software

Minpunten

• Gevoelige focus
  • Minder aanbod in lenzen dan bij concurrenten

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
De Konica Minolta 5D is een camera die zich met gemak kan meten met de EOS 350 of de Pentax D*ist. Het lagere aantal pixels is geen reden om minder kwaliteit te leveren en dat doet de 5D ook niet. De kleine broer van de 7D mist niets wat de gemiddelde amateur fotograaf nodig heeft en zit vol met functies.

De camera heeft verschillende standen en kan in de volledig handmatige stand ook nog qua contrast, kleur, witbalans en helderheid ingesteld worden. De auto-focus kan verschillende standen van continu tot eenmalig en aan/uit. De camera laat mooi de scherpte diepte zien door de lens heen, zoals je gewend was bij de analoge camera's.

De camera is klein gebouwd, maar ligt goed in de hand (Natuurlijk niet zoals een camera van 2.000 euro).

Al met al een zeer goede SLR

Na 3 maanden heb ik één minpunt gevonden, de focusfunctie reageert zo snel en werkt zo precies, dat ik soms het object net mis en dus een onscherpe foto krijg. Door gebruik te maken van de cursor op de achterkant kan ik de focuspunten bepalen.

Heb jij ook een Konica Minolta Dynax 5D Kit (6MP, 18-70mm f/3.5-5.6)?

Mag je mij een aantal dingen uitleggen:
Hoe kun je in hemelsnaam het object net missen?
Waarom is het feit dat de focusfunctie acuraat en snel werkt een minpunt van het apparaat?
Zelf heb ik de 7D van KM en ik kan je zeggen dat als ik een keer een object gemist hebt, dat toch echt mijn fout is, en niet die van de focus. Dus lijkt me dat dat gewoon je eigen fout is.
Snelle focus vind ik nou juist lekker, snel scherpstellen op snelbewegende objecten.. ideaal...
En het kleine aanbod van lenzen :?
dan moet je toch echt eens wat beter kijken:z
Ik heb ook 7D. Snelle focus is heerlijk, gewoon mee leren omgaan.

En inderdaad, lenzen zat.
Kijk eens naar de nieuwe Tamron AF17-50mm F/2.8 Di-II , net uit.
Zeer mooie lens en zeker een aanwinst voor je 5D of 7D
Staat in elk geval boven aan mijn verlanglijstje.

Waarom zet je de prijs op 'voldoende' (3 hokjes) terwijl je bij Positieve eigenschappen de prijs als pluspunt geeft? IMHO biedt dit toestel meer waar voor z'n geld dan menig concurrent, kijk bijvoorbeeld naar de range en kwaliteit van de kitlens (in vergelijking met bijv. Canon 18-55) en het feit dat je ingebouwde beeldstabilisatie hebt waar je bij andere merken duurdere lenzen voor moet kopen.