Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin) Review

BrooksNLNewbie 16 januari 2018, 208 views
De reviewer ontving een beloning voor het schrijven van de review, bijvoorbeeld korting op de aanschaf.

Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin)

Een geweldig mooi horloge, maar ruimte voor verbetering

Pluspunten

• design
  • kwaliteit
  • mogelijkheden ivm android-gsm

Minpunten

• accu
  • mogelijkheden icm ios-gsm

De verpakking is al net zo stijlvol als het horloge zelf, echter de inhoud verraste mij enigszins. Naast het horloge en een laadkabel zat er enkel een quick start guide. Deze beknopte handleiding is dusdanig summier dat je niet alle functies kunt instellen/gebruiken. Persoonlijk miste ik de informatie met betrekking tot de lader. Ik heb meerdere Apple laders waarvan de uitgangsstroom 1-2,1A is. dan is het fijn om te weten welk type gewenst is bij de Fossil. Ik gebruik de Fossil Q in combinatie met een iPhone 7, en dan valt op dat indien je niet aan RTFM doet dat de batterij hooguit een uur of 10-12 meegaat en je enkel google gerelateerde berichten binnenkrijgt op het horloge. Dit vond ik toch wel enigzins storend dat ik maar eens ben gaan googlen en kwam er toen achter dat de benodigde app, android wear, altijd "aan" moet zijn. Is de app actief, dan ontvang je alle berichten die ook op je iPhone ziet. Het echte testen kon nu beginnen aangezien de batterij van het horloge het nu wel de 30 uur volhoudt. Het horloge ziet er stijlvol uit, net als de verpakking. Het voelt stevig aan, terwijl ik het niet zwaar vind. Het scherm is duidelijk afleesbaar, en na drie weken dragen nog steeds krasvrij. De bandjes zijn gemakkelijk te wisselen. Nieuwe bandjes kosten ca. §25,- hetgeen meevalt voor een lederen bandje (naar mijn mening). De bedieningsknoppen voelen stevig aan. Het koppelen met de iPhone is een fluitje van een cent, echter let op dat je de app Android Wear actief laat. Alleen dan krijg je alle berichten binnen. Kijken we naar de functionaliteiten van het horloge, dan valt meteen op dat je niet kunt beantwoorden op binnenkomende berichten. Voor mij is dit prima, maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen een must is. Dat je knoppen kunt configureren is een plus, maar ik heb nog niet kunnen uitvogelen hoe ik die Google Now uitzet. Zeer irritant.

Conclusie tot dusver:
+ design
+ bedieningsgemak
+ in combinatie met een Android-toestel functioneler dan met een iOS-telefoon
+ telefoon/muziekfuncties

- Accu-duur
- beperkte functionaliteit bij een iOS-telefoon

Heb jij ook een Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin)?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8