Fossil Q Explorist FTW4003 Zilver (Bruin) - Reviews

Fossil Q Explorist FTW4003 Zilver (Bruin) Review

Dennim91 16 januari 2018, 200 views

Fossil Q Explorist FTW4003 Zilver (Bruin)

Prima Smartwatch met alles erop wat je zou verwachten.

Pluspunten

• Koppeling met Android
  • Gebruiksvriendelijk
  • Batterijduur

Minpunten

• Leren band (verweerd)

Met een 'Big Smile' de horloge uit de verpakking gehaald. Nog nooit een smartwatch gehad, maar de verwachtingen waren hoog.

Uiterlijk:
Persoonlijk heb ik nooit iets anders gedragen dan grote horloges om mijn pols. Bij het uitpakken zag ik dan ook meteen dat de kast kleiner was dan wat ik gewend ben. Maar ik moet zeggen dat ik er toch heel blij mee was, vooral omdat dit een stuk zakelijker staat. Een mooie, goed afgewerkte kast met daaraan de leren band. Dit is dan ook meteen het enige echte minpunt aan de horloge. Na hem drie dagen te hebben gedragen zag ik al meteen dat de band eruit zag alsof ik hem al een jaar droeg.

Praktisch:
Praktisch? Heel praktisch! De koppeling met mijn telefoon (via de App) ging razend snel. Binnen de minuut kreeg ik mijn berichten (Mail, Whatsapp, Snapchat... enz enz) binnen. De horloge stuurt je in het begin zelf aan door verschillende opties en mogelijkheden te laten zien. Gebruiksvriendelijkheid: TOP! Na deze stappen te hebben doorlopen toch maar eens zelf op onderzoek uit. Verschillende klokken geprobeerd en er hier en daar een paar gedownload (via de horloge). Werkt perfect. Na er wat mee gespeeld te hebben kom je erachter dat er meer en meer functies op de horloge zitten. Zelfs na een week zie je ineens dat de horloge tijdens het navigeren (Google Maps) aangeeft waar je naartoe moet. Handig tijdens het autorijden? Nee. Maar als je gaat fietsen of lopen zeer zeker wel. Doe daarbij de stappenteller en hij is ook daarvoor weer compleet.

Meldingen:
De meldingen die je krijgt op de horloge zijn fijn en praktisch. Als je veel binnenkrijgt op een dag kan het wat veel worden, maar dit is in te stellen. Daarnaast is de werking met Spotify ed. zeer fijn. je hoeft niet steeds je telefoon erbij te pakken om het volgende nummer aan te zetten.

Conclusie:
Al met al een hele leuke, praktische en behulpzame horloge. Zowel praktisch als mooi. Je krijgt er veel bekijks mee aangezien veel mensen nog niet thuis zijn in de 'Smartwacht Wereld'. Bij deze: Als je een Smartwatch zoekt, dit is een aanradertje.

Heb jij ook een Fossil Q Explorist FTW4003 Zilver (Bruin)?