Tweakers zegt: 6,5

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy J7 (2017) Duos Zwart Review

roebfromthebloc 16 januari 2018, 251 views

Samsung Galaxy J7 (2017) Duos Zwart (Product gekocht)

Goede no nonse telefoon voor een goede prijs. Uitstekende batterij en dito scherm. Veel waar voor je geld!

Pluspunten

• Prima scherm (AMOLED!)
  • Batterijduur fenomenaal (makkelijk 3 dagen bij normaal gebruik)
  • Design behuizing
  • Redelijk vlot voor midrange toestel
  • Dual sim

Minpunten

• Knoppen zijkant goedkoop (speling)
  • Vingerafdruk sensor onbetrouwbaar
  • Camera vrij zwak
  • Geen notificatie LED

Na een LG G3, welke ik als High end gekocht had, met als wens langer van te kunnen genieten, gekozen voor een goedkopere optie. De LG was na 2+ jaar helemaal op, en waarschijnlijk overal doorgebrand door oververhitting. Dan maar een goedkopere optie, en accepteren dat je er korter mee doet, was de overweging.

Deze telefoon kenmerkt zich vooral door de batterijduur. Ik ben een redelijk zware gebruiker en verbruik ongeveer 25-30% batterij per dag. Waar de LG na een klein beetje gebruik al 10% armer was, heeft de J7 altijd genoeg prik. Niet alleen dankzij de enorme batterij (3600 mAh), maar de zuinige Soc. Ook wordt de telefoon zelden warm, waar bij de LG ik soms bijna mijn vingers brandde.
Dual Sim komt zeker van pas, bijvoorbeeld doordat ik regelmatig in 't buitenland zit.

Voor de camera hoef je deze telefoon niet te kopen, en ook aan de knoppen aan de zijkant voel je dat het een goedkoper toestel is.

Heb jij ook een Samsung Galaxy J7 (2017) Duos Zwart?