Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin)

Specificaties Android, iOS compatibel - Bekijk alle specificaties

Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin) Review

Keutj 15 januari 2018, 161 views

Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin)

Prachtig horloge, waarvan je de wijzerplaat helemaal zelf kunt indelen en ontwerpen. Hierdoor altijd een passend horloge bij je outfit! In combinatie met Apple vrij beperkt, maar voor de Android gebruiker een aanvulling!!!

Pluspunten

• Mooi Design
  • Fijn draagcomfort
  • Veel mogelijkheden voor Android
  • Berichten goed te lezen

Minpunten

• Batterij gaat niet lang mee
  • Werkt erg beperkt met ios

Ik heb dit horloge nu een aantal weken en mijn eerste indruk was erg goed.
Horloge ziet er mooi uit en zit fijn om de pols. Je kunt uit heel veel soorten wijzerplaten kiezen en geheel na eigen smaak inrichten (kleur, soorten wijzers, cijfers, digitaal/analoog, etc.)

Ik heb privé een iPhone en heb hem daarmee gekoppeld, wat erg eenvoudig gaat. Om de verbinding tussen de iPhone en het horloge te behouden, moet je de app op je telefoon open laten staan.
Standaard kun je gebruik maken van een aantal standaard functionaliteiten zoals Timer, Alarm, Berichten ontvangen zoals SMS, Whatsapp, Mail, Agenda, Flismeister, Schaakspel, Stappenteller, zaklamp, contacten, etc. Er zullen er vast nog wel meer zijn. Bij het gebruik van een Android telefoon kun je reageren op binnenkomende berichten. Met de iPhone kun je alleen berichten lezen en niet beantwoorden.
Voor mij is dit eigenlijk wel een vereiste, maar ga hem binnenkort koppelen met een Samsung en dan kan ik ook antwoorden.

Inkomende telefoontjes zie je via het horloge binnenkomen, echter met de iPhone kun je niet de belfunctie gebruiken.
Er zit wel een microfoon en luidspreker op en met een Android telefoon schijn je ook te kunnen bellen.

Je kunt via Google berichten inspreken en dan zoekt het horloge het op. Bijvoorbeeld; Wat is het weer in Amsterdam.

Het is een prachtig horloge met heel veel mogelijkheden, alleen in combinatie met Apple iPhone werkt hij niet prettig en zijn er veel functies niet volledig te gebruiken.
In combinatie met Android zal het een echte aanvulling zijn en kun je de telefoon veel in je zak late zitten of aan de zijkant laten liggen.

Indien je op zoek bent naar een mooi normaal horloge met wel de smartwatch functies en je hebt een Android telefoon dan kan ik deze zeker aanraden. Voor de Apple gebruikers hoop ik dat ze de koppeling gaan verbeteren zodat je meer functionaliteiten kunt gebruiken.

Heb jij ook een Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin)?