Fossil Q Explorist FTW4003 Zilver (Bruin) Review

RK73Newbie 9 januari 2018, 146 views Product gekocht

Fossil Q Explorist FTW4003 Zilver (Bruin)

Stijlvolle smartwatch, robuust maar prachtig design, ruim voldoende digitale functionaliteiten.

Pluspunten

• Desgin
  • Bluetooth verbinding
  • Betaalbaar
  • Scherp Display
  • Kwaliteit materiaal - robuust

Minpunten

• Opladen (duur en methode)
  • Trilfunctie nauwelijks voelbaar
  • geen hartslagmeter

Elegant, stijlvol en toch eenvoudig in gebruik. De Fossil Q Explorist FTW4003 is wat mij betreft een absolute aanrader!

Ik heb het horloge in gebruik sinds 4 weken:

Hardware: Het horloge is snel. Ik krijg eenvoudig meldingen binnen, ik kan de wijzerplaten zonder enige vertraging wijzigen en het horloge kan de hele dag mee.

Het is gemaakt van metaal en zit erg comfortabel. Ondanks dat het een ‘stijf’ horloge is, zit het erg fijn om de pols. Het horloge is vrij groot, maar dat maakt het ook zo stijlvol. Ik vind het niet te groot en het display is daarom erg overzichtelijk. Het lederen bandje maakt dat het horloge zeer soepel aanvoelt. De ‘kast’ is vrij plat. Het scherm is volledig rond en het horloge wordt geleverd met aanpasbare softwareknoppen.

Het glas is glad en reageert op de aanraking en/of beweging. Het scherm heeft een zeer stijlvol, bijna elegant uiterlijk. De kleuren zijn zeer mooi en het display is echt goed leesbaar, heel scherp!

Software: Android-wear 2.0 is best snel, eenvoudig en kent tot nu toe vrijwel geen vertragingen. Het horloge is dus helemaal stabiel. Ik heb nog geen software problemen gehad.

Ik leg het horloge standard iedere avond aan de oplader. De batterijduur viel in het begin wat tegen, maar na het uitvoeren van enkele adviezen neemt de batterij aanzienlijk toe. Zo kun je de schermhelderheid aanpassen, bepaalde notificaties uitzetten die je niet nodig hebt en apps die ik niet gebruik verwijderen. Het lijkt alsof het horloge meer gewend raakt aan het gebruik en hierdoor verbetert de levensduur.

Het lederen bandje is zeer mooi. Ik heb het horloge gedragen tijdens het sporten (hardlopen) en het verkleurt niet makkelijk door vocht/zweet.

Het opladen is wel eens lastig. Het luistert vrij nauw om de ‘magneet’ op het horloge te leggen. Fossil heeft dit echter slim opgelost door de USB stekker met een rood signaallampje uit te rusten zodat je kunt zien of er een goede oplaadverbing is gemaakt. Het opladen duurt vrij lang en daarom doe ik het standaard tijdens de nacht. Het horloge wordt niet heet!

De Bluetooth-verbinding is geweldig goed. Ik heb nul problemen gehad met de connectiviteit.

De Fossil Q Explorer FTW4003 is een super stijlvol horloge en voor dagelijkse functies zoals sms'en, google-zoekopdrachten en meldingen werkt het perfect. Ik heb nog niet alle functies ontdekt (bijvoorbeeld bellen) maar daar ga ik snel mee aan de slag. Tot nu ben ik super tevreden. Ben ik blij dat ik het gekocht heb? Jazeker!!!https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EyRcT1qhxbQnAS.jpeg

Heb jij ook een Fossil Q Explorist FTW4003 Zilver (Bruin)?