Nikon D3400 + AF-P DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR Zwart Review

bamibal15 8 januari 2018, laatste update op 19 januari 2018, 378 views Product gekocht

Nikon D3400 + AF-P DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR Zwart

Prima camera, zeker voor het geld! heb hem nu 2 weken en maakt zeer heldere foto's en filmt ook zeer scherp, zeker een aanrader.

Pluspunten

• zeer scherp
  • klein, compact
  • prijs
  • snapbridge
  • guide modus

Minpunten

• scherm snel op standby

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 5
Ik wou altijd al een echte spiegelreflex camera. Dus afgelopen kerst greep ik mijn kans.... Ik had wat geld opzij gezet en onderzoek gedaan en uiteindelijk bij de Nikon d3400 terecht gekomen, en ik kan u gerust vertellen dat hij iedere cent waard is die ik er aan uit heb gegeven. Voor een beginnende spiegelreflex fotograaf is dit echt een aanrader. Hoewel betekend dit niet dat hij compleet foutloos is...

Om te beginnen, de prijs. Voor de fotokwaliteit en de specs die je krijgt is dit een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Hierbij moet je dus rekening houden dat 450 euro niet veel is voor een DSLR (spiegelreflex). Je kan er dus niet al te veel van verwachten....

En dan de specs, nogmaals voor wat ik er voor heb betaald ben ik zeer tevreden. Hij maakt haarscherpe foto's met 24 megapixels en een maximaal ISO van 25.600.
Ook kan je ieder beeld vastleggen met bijvoorbeeld sportfotografie dankzij de 5 shots per second burst modus.

De lens is standaard, niet heel bijzonder maar zeker genoeg om de basis van het DSLR schieten te leren. Over leren gesproken, deze camera heeft een "guide" modus die je stap voor stap helpt betere foto's te maken op basis van je situatie, bijvoorbeeld landschap of portret.

De bouwkwaliteit is prima. Je kan natuurlijk niet voor deze prijs verwachten dat hij van metaal is gemaakt maar ondanks dat is hij zeer stevig gebouwd en dit is ook zeker te voelen. Hij is lekker groot en heeft een goede grip.

Conclusie een aanrader! een zeer fijne camera om mee te leren hoe een spiegelreflex werkt. Ook heb ik bij deze review 2 voorbeeldfoto's gedaan. Deze zijn uiteraard gemaakt met de Nikon D3400.

Mijn Cijfer 9,5

Heb jij ook een Nikon D3400 + AF-P DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR Zwart?

Leuk om hier weer eens echte review te zien. Je eerste foto -van het blaadje- vind ik geslaagd.
bedankt voor t compliment :)