Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Denon AH-GC20 (Zilver, Zwart) Review

RobbieHifi 7 januari 2018, 188 views

Denon AH-GC20 (Zilver, Zwart) (Product gekocht)

Een zeer fijne koptelefoon voor het luisteren van muziek op drukke plekken. Geluidkwaliteit is goed van deze koptelefoon.

Pluspunten

• Bluetoothconnectie is top
  • Draagcomfort is hoog

Minpunten

• Batterij niet te vervangen
  • betalen voor equalizer in app

Zelf al een periode opzoek naar ene bluetooth koptelefoon en mijn oog gevallen op de Denon AH-GC20.

Verpakking

De Denon AH-GC20 komt in een luxe doos. Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit, maar een cadeautje openen is altijd leuk. In die doos zit een etui, met daarin de koptelefoon en accessoires. Deze is zo gemaakt dat de koptelefoon er altijd goed in kan, wat ik dan ook altijd doe. Hiermee voorkomt het dat de koptelefoon door het huis rondslingert en onvindbaar is.

In de verpakking zit een USB kabel(tje), die aan de korte kant is. Daarnaast jack aansluitingen e.d., zodat deze ook als reguliere hoofdtelefoon is te gebruiken. Allemaal prima dit te hebben, maar zelf gebruik ik het niet.

Gebruik
De koptelefoon is eenvoudig op te laden via de USB kabel. Het pairen met verschillende bluetooth devices was een fluitje van een cent. Dit werkte direct en ook de verbindingen zijn altijd stabiel. Dus een kind kan wat dat betreft de was doen!

De bediening geschiedt door middel van knoppen op de hoofdtelefoon. Zo is er een knop om inkomende (telefoon) gesprekken aan te nemen. Deze zit links. Rechts zitten beduidend meer knoppen, zoals volume, maar ook play/pauze/forward/rewind. Ook is daar de knop voor noisecancelling geplaatst. De eerste keren is het wat zoeken, maar eenmaal gewend is het eenvoudig te bedienen. Een gemis is wel het ontbreken van een ' off-knop' waarmee alles is uit te schakelen.

De accuduur is voldoende. Ik laad gemiddeld 1x per week en zit niet zonder. De absolute accuduur nog nooit getest.

De koptelefoon is direct te gebruiken op de je mobile devices, maar ook kun je een Denon app downloaden. Deze biedt weinig/geen gebruiksgemak, maar wel een equalizer. Echter moet je daarvoor extra betalen, wat ik toch geen service vind van Denon.

Het draagcomfort van de koptelefoon is goed. Dit is zeer persoonlijk en afhankelijk van de vorm van je hoofd en oren. Ook heb ik geen last van hele warme oren, dat was met mijn voorgaande Sennheiser wel anders.
Geluid
Het geluid dat deze koptelefoon produceert is in de basis aangenaam. Stemmen klonken helder en ruimtelijk. Het is natuurlijk geen pure hifi koptelefoon en daar vergelijk ik deze dan ook niet mee.

Een minpunt is wanneer ik noise cancelling aanzet er sprake is van een wel heel stevige bas. Storend. Voor een lekker techno deuntje helemaal prima, maar wel erg dominant. Daarom gebruik ik de equalizer, om de tonen bij 60 hertz wat terug te schroeven. Dat maakt het een stuk aangenamer en een fijne koptelefoon.

Noise cancelling werkt wel ok. Filtert de nodige achtergrondgeluiden goed, alleen heeft het wel invloed op de ' klankkleur' van de muziek (wat boemerig). Dit is dus op te lossen met de equalizer (waar helaas meer voor betaald moet worden).

Een aangename koptelefoon voor een aangename prijs. Ideaal voor alle dag.

Heb jij ook een Denon AH-GC20 (Zilver, Zwart)?

Mooie review! De headset is zo te zien op de oorstukken lekker vingergevoelig. :D
Yep heel erg. Mat zwart en je ziet het vet van je vingers.