Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver)

Specificaties Android, iOS compatibel - Bekijk alle specificaties

Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver) Review

skipper79 7 januari 2018, 370 views

Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver)

Het een prachtig design, maar minder geschikt in combinatie met iOS.

Pluspunten

• robuust
  • scherp display
  • makkelijk te bedienen
  • mooi design

Minpunten

• slechte verbinding met iOS
  • vrij zwaar

Mijn eerste reactie toen ik het doosje had opgemaakt was, WoW, wat een mooi smartwatch, prachtig design!
Hieronder mijn review van de Fossil Q Explorist Stainless Steel.

Uiterlijk:
De Fossil Q Explorist Stainless Steel is een prachtige smartwatch! Hij oogt robuust en is een mooie versiering om je pols! De schakels van het bandje zijn vrij groot waardoor deze een stoer uiterlijk heeft.
Het scherm is kraakhelder en duidelijk leesbaar. En ook de touchscreen werkt soepel

Ingebruikname:
De eerste keer koppelen van de Fossil smartwatch met mijn iPhone was zo gedaan. Omdat het bandje voor mij ingekort moest worden heb ik deze bij een juwelier gebracht. Daarna was het koppelen met mijn iPhone een kriem. Heb het horloge meerdere malen gereset om weer een connectie te krijgen.

Functionaliteit/gebruik:
Wat mij heeft verrast is de vele opties op deze smartwatch. Allereerst de hoeveelheid wijzerplaten! De keuze was dan ook best lastig.
Ook heb ik veel apps geprobeerd die je kunt downloaden. Bijv. de app van Telegramm werkte goed, waarbij zelfs de foto's goed en scherp zichtbaar zijn! Een andere app van philips hue was een aanrader! Hiermee kon ik een 'handomdraai' m'n verlichting uitzetten ;-)!
De smartwatch heeft drie knoppen aan de zijkant. Ik merk dat ik 2 van deze in de praktijk weinig gebruik. En daarbij wordt de middelste knop vaak onbedoeld ingedrukt bij zakken van het horloge op m'n hand.

Batterij:
Een nadeel van deze smartwatch is de accuduur. Deze is behoorlijk kort. Met het activeren van het scherm bij beweging en het uitzetten van wifi is deze na een 12 uur wel leeg.
Het opladen gaat wel makkelijk, maar is niet snel.

Connectie:
De connectie, in mijn geval met iOS, valt behoorlijk tegen! Zeer regelmatig ben ik de bluetooth verbinding met mijn iPhone kwijt. En ook de wifi-connectie is erg onstabiel.

Conclusie:
De Fossil Q Explorist Stainless Steel is een prachtige smartwatch! Maar in combinatie met iOS laat deze smartwatch wel te wensen over.

Heb jij ook een Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver)?