Netgear Orbi Router (router + satelliet)

Specificaties WiFi-ac • 3-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Netgear Orbi Router (router + satelliet) Review

OnsterNewbie 5 januari 2018, 1.819 views Product gekocht

Netgear Orbi Router (router + satelliet)

Tussen droom en daad........ In potentie een fantastisch product, maar de praktijk valt tegen. Jammer!

Pluspunten

• Bereik
  • Eenvoudige installatie

Minpunten

• Verbinding valt soms weg
  • Werk slecht met iOS-devices

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Al jaren gebruik ik een AirPort Timecapsule (4e generatie) als router. Werkt prima in combinatie met onze apple-producten, maar de snelheid bleef wel achter (geen ac). Tijd voor iets anders dus!

Na het lezen van de vele positieve reviews, vorige week Orbi gekocht bij coolblue. Installatie was simpel, app was duidelijk. Al snel had ik verbinding. Blij!

Helaas, mijn blijdschap was van korte duur. Mijn MacBook en iMac pakken de volle snelheid, mijn iOS-devices (iPhones en iPads) helaas niet.

Wat blijkt? Mijn iOS-devices blijven "hangen" op 2,4 GHz terwijl mijn osx-devices wel 5 GHz pakken.

Ook valt met enige regelmaat de verbinding weg. Heel even maar, maar wel storend.

Wat onderzoek op het internet leert mij dat dit een bekend probleem is. Dat wil zeggen, meer orbi-gebruikers hebben last van dit euvel.

Een oplossing is er (op dit moment) niet. En ja, de firmware is up-to-date. Tip voor Netgear: biedt de gebruikers de mogelijkheid om de 2,4 GHz band uit te schakelen.

Heb jij ook een Netgear Orbi Router (router + satelliet)?

Hoi Onster,

heb je hierover contact gehad met onze support? Dat kan tijdens kantooruren op 020-7219080. Dat zou je eerste stap kunnen zijn om het op te lossen
Mvg
Netgear