OnePlus 5T (6GB RAM, 64GB opslag) Zwart - Reviews

Specificaties 6" • 2160x1080 • 64GB - Bekijk alle specificaties

OnePlus 5T (6GB RAM, 64GB opslag) Zwart Review

sowen 5 januari 2018, laatste update op 5 januari 2018, 1.263 views Product gekocht

OnePlus 5T (6GB RAM, 64GB opslag) Zwart

Gekocht als vervanger voor mijn vier jaar oude LG G2, de 5T was de eerste smartfoon die aan al mijn voorwaarden voldeed - inclusief stevige behuizing en een mooie vormgeving. (zie uitgebreide review)

Pluspunten

• prijs/kwaliteitverhouding
  • bouwkwaliteit
  • geen bloatware
  • onwijs snelle vingerafdrukscanner
  • onwijs snelle gezichtsherkenning
  • OLED-scherm
  • vormgeving

Minpunten

• VEEL te gladde behuizing
  • Do-Not-Disturb fysieke slider ipv automatisch

Gekocht als vervanger voor mijn vier jaar oude LG G2. De LG G2 doet het nog uitstekend, maar ik wou o.a. een vingerafdrukscanner (zodat ik in openbare ruimtes mijn login- en bankeer-PINs niet hoef in te toetsen) en een groter scherm voor het lezen van Kindle-boeken (dan hoef ik mijn tablet niet overal mee te nemen).

Ik heb lang gewacht omdat tot nu toe geen smartfoon voldeed aan al mijn eisen, inclusief mooie vormgeving, geen bloatware, een stevige behuizing (zonder glazen randen/achterkant), en een grote accu. Ik wou ook een OLED-scherm, een 'toekomst-bestendige hoeveelheid' geheugen en opslag, en - oh ja - een Tweakers scoor van 8 of meer ;) Geen Samsung vanwege bloatware en ontwikkelaar-onvriendelijkheid.

De 5T voldoet aan al mijn eisen.

Er is veel gezegd over de camera's en fotobewerking van de 5T, maar de foto's van mijn 5T (met de OS-updates die ik op 4 januari 2018 installeerde) zijn m.i. van zeer goede kwaliteit - heel scherp, gedetailleerd en helder.

De vingerafdrukscanner en gezichtsherkenning zijn onwijs snel. Met de vingerafdrukscanner kan je het scherm automatisch aanzetten (dus zonder eerst op de power-knop te drukken).

De twee min-punten voor mij zijn:
  • de behuizing is ECHT te glad... Ik geniet van de look-en-feel van een mooie vormgeving en gebruik smartfoons veel liever zonder hoesjes, maar de 5T glijdt gewoon uit je handen als je niet oppast... dit noem ik dan echt een ontwerpfout. Helaas moet ik dus het bijgeleverde hoesje gebruiken - gelukkig is die bijgeleverd, en gelukkig is die ook minimaal.
  • de Do-Not-Disturb functionaliteit van Android 7 heeft OnePlus via een fysieke slider ge´mplementeerd, de automatische DND-rules zijn dus niet beschikbaar. Jammer.
Naast een Dash-charger met kabel, zijn bijgeleverd: een minimaal hoesje (transparent zwarte rook kleur bij mijn Midnight Black 5T) en een voorge´nstalleerde screen-protector. Het hoesje is zoals gezegd helaas nodig, maar de screen-protector heb ik gelijk verwijderd voor een veel helderder en gladder scherm.

De prijs/kwaliteit als particuliere koper is uitstekend, maar heb je een smartfoon voor je bedrijf nodig, let dan wel op dat er geen BTW op de factuur van de OnePlus-webshop staat - schijnbaar heeft OnePlus slimme boekhoudkundige/import-trukjes bedacht om die te omzeilen. Koop je van de OnePlus-webshop, dan moet je de prijs dus vergelijken met EX BTW prijzen van andere winkels en/of leveranciers.

Heb jij ook een OnePlus 5T (6GB RAM, 64GB opslag) Zwart?