Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin) - Reviews

Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin) Review

Mike020780Newbie 3 januari 2018, laatste update op 5 januari 2018, 206 views
De reviewer ontving een beloning voor het schrijven van de review, bijvoorbeeld korting op de aanschaf.

Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin)

Prachtig design en zeer degelijke afwerking. Alleen jammer dat Android wear icm een Iphone niet genoeg functionaliteit bied.

Pluspunten

• Mooi design
  • Degelijk

Minpunten

• Android wear
  • Combinatie met iphone

Ik was erg nieuwsgierig naar deze prachtige smartwatch. Ik heb hem inmiddels een paar weken getest. Bij het uitpakken was ik erg blij met de looks van het horloge, daar kan Apple nog een voorbeeld aan nemen. De knoppen voelen degelijk aan en het leren bandje voelt fijn om de pols. Ik heb een slanke pols en de klok had zeker niet groter moeten zijn. Aangezien het een vrij grote klok is heb ik hem wel al een paar keer gestoten en zitten er al wat beschadigingen op met name op de rand. Ik gebruik een iphone en zoals ik bij andere reviews ook gelezen heb vallen de mogelijkheden wat tegen. Zo krijg ik notificaties van Whatsapp prima binnen, alleen kan ik niet reageren via het horloge en moet dus alsnog de telefoon uit mijn zak halen. Afbeeldingen die binnenkomen via whatsapp kan ik helaas ook niet op de smartwatch zien. Met Telegram gaat dit stukken beter dan is er wel te reageren zowel met microfoon als met een toetsenbordje op het scherm. Afbeeldingen zijn dan ook te zien. Telegram heeft een aparte app die je kan downloaden op de Smartwatch. Ik gok dat mensen met een Android telefoon een stuk blijer zijn met de watch omdat die daar een stuk beter compatible mee lijkt te zijn. Waar ik me ook aan stoor is dat de Android wear app op de Iphone continue aan moet staan, zodra je die per ongeluk weg veegt heb je ook geen verbinding meer. Bij binnenkomen van een telefoongesprek kan je die aannemen of weigeren, maar je kan geen gesprek starten mbv de watch en bij aannemen krijg je het geluid niet op de watch maar op de Iphone. Met spotify kan je het volgende nummer kiezen en het geluid harder en zachter zetten en dan houdt de functionaliteit ook op. Aanbod aan nuttige apps in de google store vind ik ook vrij matig. De batterij moet elke dag opgeladen worden. Ik vind het magneetje van de oplader vrij zwak en in de oplader zit een lampje die alleen maar stoort als ik de watch oplaad in mijn slaapkamer. Conclusie is dat de smartwatch zeer basic is voor Iphone gebruikers en waarschijnlijk erg fijn voor Androidgebruikers.

Heb jij ook een Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin)?