WD Purple (2017) 5400rpm, 64MB cache, 4TB

WD Purple (2017) 5400rpm, 64MB cache, 4TB Review

DaveCool 3 januari 2018, laatste update op 3 januari 2018, 877 views Product gekocht

WD Purple (2017) 5400rpm, 64MB cache, 4TB

Even beknopte review, met name om de betrouwbaarheid bij te houden. Gekocht voor een nieuw aangelegd beveiligingsysteem van UniView met 3 beveiligingscamera's (via PoE). Deze HDD wordt dus echt ingezet voor 24/7 recording voor 3 camera's met mainstream (4MP camera's) en substream. Sinds augustus 2017 loopt het systeem continue.

Pluspunten

• Stil
  • Betrouwbaar (? tot nu toe)
  • Prijs redelijk gunstig

Minpunten

• Nog geen nadelen ondervonden

Even beknopte review, met name om de betrouwbaarheid bij te houden.

Gekocht voor een nieuw aangelegd beveiligingsysteem van UniView met 3 beveiligingscamera's (via PoE) en waarvan de camera's 4MP zijn en 2k opnemen. Zowel de mainstream als de substream worden opgenomen.
Alle 3 de camera's nemen 24/7 op en registreren tevens beweging (tags).

Deze HDD wordt dus echt ingezet voor 24/7 recording voor 3 camera's.

De HDD blijft mooi stil en je hoort hem nauwelijks. Hij zit in een vrij compacte behuizing van de beveiliging-recorder zonder actieve koeling. In de zomerperiode vond ik de behuizing wel eens warm worden, wat ik niet kon herleiden naar de HDD of het passieve koelblokje op de CPU in de recorder, ik denk dat ze beide wellicht evenveel warmte produceren.

Betrouwbaarheid moet nog blijken, maar tot nu toe draait hij dus 24/7 vanaf augustus 2017.

Ik overweeg hetzelfde type schijf (WDx0PURZ) om mijn NAS te upgraden. De NAS dient tot heden ook enkel als backup, dus gebeurt in die zin ook niet veel mee (geen streaming of continue aan het internet, etc).

Heb jij ook een WD Purple (2017) 5400rpm, 64MB cache, 4TB?

En, heb je hem al in je NAS? Ik overweeg het ook want ze zijn goedkoper dan de RED en moeten toch ook betrouwbaar zijn.
Hoi Nico, nee nog niet aan toe gekomen en paar maanden geleden goed opgeruimd, dus ook nog even genoeg ruimte. Wellicht eind 2018.
HDD loopt overigens in de videobeveiliging nog altijd 24/7 met redelijke belasting (3x 2k opname, met substreams e.d.). Tot heden mooi stil, koel, en geen fouten of crashes. Tevreden dus.
Hoi Dave, nog altijd tevreden over de WDs?
Yep, 100%
Draait nog altijd 24/7. Geen enkel probleem ondervonden, blijft stil en koel.
Nog geen tijd&zin gehad dit in de NAS te zetten (andere prio's).