WD Purple (2017), 4TB Review

DaveCool 3 januari 2018, laatste update op 3 januari 2018, 99 views

WD Purple (2017), 4TB (Product gekocht)

Even beknopte review, met name om de betrouwbaarheid bij te houden. Gekocht voor een nieuw aangelegd beveiligingsysteem van UniView met 3 beveiligingscamera's (via PoE). Deze HDD wordt dus echt ingezet voor 24/7 recording voor 3 camera's met mainstream (4MP camera's) en substream. Sinds augustus 2017 loopt het systeem continue.

Pluspunten

• Stil
  • Betrouwbaar (? tot nu toe)
  • Prijs redelijk gunstig

Minpunten

• Nog geen nadelen ondervonden

Even beknopte review, met name om de betrouwbaarheid bij te houden.

Gekocht voor een nieuw aangelegd beveiligingsysteem van UniView met 3 beveiligingscamera's (via PoE) en waarvan de camera's 4MP zijn en 2k opnemen. Zowel de mainstream als de substream worden opgenomen.
Alle 3 de camera's nemen 24/7 op en registreren tevens beweging (tags).

Deze HDD wordt dus echt ingezet voor 24/7 recording voor 3 camera's.

De HDD blijft mooi stil en je hoort hem nauwelijks. Hij zit in een vrij compacte behuizing van de beveiliging-recorder zonder actieve koeling. In de zomerperiode vond ik de behuizing wel eens warm worden, wat ik niet kon herleiden naar de HDD of het passieve koelblokje op de CPU in de recorder, ik denk dat ze beide wellicht evenveel warmte produceren.

Betrouwbaarheid moet nog blijken, maar tot nu toe draait hij dus 24/7 vanaf augustus 2017.

Ik overweeg hetzelfde type schijf (WDx0PURZ) om mijn NAS te upgraden. De NAS dient tot heden ook enkel als backup, dus gebeurt in die zin ook niet veel mee (geen streaming of continue aan het internet, etc).

Heb jij ook een WD Purple (2017), 4TB?