Specificaties 64GB USB 3.0-stick (§0,347 per GB) - Bekijk alle specificaties

Sandisk Ultra Fit 64GB Zwart Review

playon1955 2 januari 2018, laatste update op 4 januari 2018, 72 views

Sandisk Ultra Fit 64GB Zwart (Product gekregen)

Kleine USB stick die niet in de weg zit. Prestaties niet geweldig

Pluspunten

• Klein formaat

Minpunten

• Snelheid

In 2016 heb ik mijn eerste USB 3.0 stick (Sandisk Ultra) gekocht.
Op de verpakking werden hoge snelheden vermeld voor lezen van en beschrijven van de stick. Ik kwam ternauwernood op 12mb/s.
De Sandisk Ultra Fit stick belooft betere resultaten dan mijn eerste Sandisk Ultra.

Aanvankelijk lijkt de Ultra Fit heel snel te gaan.. Met een snelheid van 66mb/s wordt het beschrijven gestart na 15 seconden daalt de snelheid naar 24mb/s en weer even later stagneert het schrijven met 14 mb/s. Ging om een bestand van 4GB.

Via AS SSD Benchmark nu de USB sticks getest en met elkaar vergeleken.
In beide gevallen een bestand van 1 GB genomen.
De Ultra Fit is - voor wat het schrijven betreft - heus sneller. Gaat het om een groot bestand van 3GB dan geeft de test een vertekend beeld. Ik kwam in de praktijk met een video bestand niet boven de 14MB/s uit, terwijl de test ruim 31mb/s aangeeft.

Kortom wil je echt hele grote snelheden halen dan moet je voor het hogere segment gaan.Dat betekent wat euro's meer, maar dan heb je ook wat.
De verpakking heeft me in beide gevallen op het verkeerde been gezet. Een test van Hardware Info geeft aan dat je voor rond de 48 euro een veel snellere USB 3.0 Stick kunt vinden. Ik zal mij voortaan bij aanschaf moeten oriŽnteren rondom praktijktesten van USB sticks in plaats van om op de informatie van de fabrikant af te gaan.

Heb jij ook een Sandisk Ultra Fit 64GB Zwart?

Die van mij wordt ook loeiheet.
Neen kwam temperatuur merk ik geen extremiteiten. Hoe verlopen de snelheden bij jou?