Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver) Review

Jalanka 2 januari 2018, laatste update op 6 februari 2018, 94 views
De reviewer ontving een beloning voor het schrijven van de review, bijvoorbeeld korting op de aanschaf.

Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver)

Dit horloge mogen testen en ik denk dat ik nu niet meer zonder kan!

Pluspunten

• Snelheid
  • Productiviteit
  • Look
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Accu is matig (vooral met wifi aan)
  • Opladen duurt lang

Eerste indruk

Het horloge was goed verpakt in een mooie stijlvolle doos. Nadat ik de doos open had gemaakt is het eerste wat mij opviel hoe mooi de band van het horloge eruit zag. De zilvere band van het horloge zag er erg mooi en chique uit, zeker een pluspunt! Voor de rest was er een handleiding en een kabeltje bij geleverd. De handleiding was niet erg uitgebreid maar na wat spelen met het horloge heb ik Android wear 2 al gauw onder de knie gekregen.

Comfort

Het bandje van het horloge zit zeer comfortabel na het zelf versteld te hebben. Het horloge zelf is wel wat groot maar hier heb ik zelf bijna geen last van. Bijvoorbeeld bij een wat dikke jas zou het horloge wel wat kunnen klemmen om je pols heen.

Look

Zoals ik al eerder heb gezegd: De zilveren band van het horloge is erg mooi. De band ziet er strak uit en valt meteen op als je het horloge draagt. Het horloge zelf heeft verschillende wijzerplaten waardoor je het helemaal aan kan passen naar jouw eigen stijl. Zelf vind ik dit erg gaaf! Door het mooie AMOLED scherm is het scherm van het horloge erg helder en bijna altijd goed leesbaar.

Batterij

De batterijduur van dit horloge is "Oké", je moet er niet van verwachten dat het 2 volle dagen mee kan maar één dag moet je makkelijk kunnen redden. Meestal haal ik het horloge s'ochtends van de lader en als ik weer ga slapen dan laad ik hem weer op, een dag is dus haalbaar. Zelf heb ik wel uitgevonden dat WiFi een hele grote rol speelt bij het batterijgebruik. Laat je het aan staan dan gaat de batterij toch beduidend sneller leeg, zelf heb ik daarom alleen maar bluetooth ingeschakeld. Opladen duurt wel erg lang: 2,5 uur. Waarvoor gebruik ik het horloge nou eigenlijk? Ik gebruik het horloge vooral om mijn whatsapp en meldingen te checken. Reageren via het horloge scherm is eenvoudig met de voorgeprogrammeerde antwoorden, anders zou je het via spraakherkenning of het toetsenbordje op het horloge moeten doen. Het typen op het horloge is nog wel een hele klus maar als je typt met behulp van swipen (op het toetsenbord) dan gaat het typen in een keer een stuk soepeler. Verder gebruik ik het horloge om spotify te bedienen, dit werkt uitstekend. Ook gebruik ik de stappenmeter met behulp van Google Fit zodat ik mijn beweging in de gaten kan houden. En als laatste niet te vergeten, om de tijd te checken ;)

Edit: Na hem een tijdje gebruikt te hebben lijkt raar genoeg de accu verbeterd te zijn. Als ik hem nu ongeveer 12 uur om heb en af en toe gebruikt, dan houd ik 40% van de accu over. Dit is voor mij genoeg, ik kan nu makkelijk de dag doorkomen met het horloge.

Ik zou dit horloge aanbevelen aan anderen. Het horloge ziet er stijlvol uit en werkt vlekkeloos. Wel is de batterij matig. Kortom een topproduct!

Heb jij ook een Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver)?