Specificaties 5" • 1920x1080 (Full HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G5 (3GB ram) Grijs Review

DirkS02Newbie 28 december 2017, laatste update op 28 december 2017, 157 views Product gekocht

Motorola Moto G5 (3GB ram) Grijs

Als je niet heel veel van je telefoon verwacht, is dit een fijne, snelle telefoon met een prima scherm en prima camera's. Ik heb zelf ook de Moto G1 en G2 gehad, die ver boven mijn verwachtingen voldeden. Helaas heeft Lenovo dit imago een beetje laten vallen.

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • Snel
  • Stock Android

Minpunten

• Geen notificatie-led
  • Bouwkwaliteit
  • Speaker

Ik heb een Moto G1 en Moto G2 gehad, twee goedkope telefoons met goede prestaties, en vooral een hele robuuste bouwkwaliteit. Ze voelden stevig aan en vooral niet goedkoop. Ik zocht weer naar zoiets en kwam terecht bij deze Moto G5. Deze telefoon is snel en ik vind hem mooi. Echter is de bouwkwaliteit een beetje aan de lage kant en hij voelt goedkoop aan. De Moto G1 en G2 hadden een goed scherm en deze telefoon heeft dat ook. De verwisselbare accu is ook een pluspunt. Ook zijn de camera's voor mij een pluspunt. Ik kwam helaas tot de conclusie dat er wel een led zit ingebouwd, maar deze niet wordt gebruikt voor notificaties, een notificatie-led vind ik persoonlijk fijner dan Moto display. Deze telefoon heeft stock Android, wat maakt dat deze telefoon sneller aanvoelt dan met een schil over Android heen. Bij deze telefoon kan je ook de vingerafdruksensor gebruiken voor home, terug en recente apps. Dit kan je doen in de app Moto, de navbar wordt dan uitgeschakeld. En tot slot: de speakers. Die zijn wel een minpuntje, of ik kan beter zeggen: 'de speaker.' Het is er namelijk maar een. Deze wordt voor multimedia en bellen gebruikt, de kwaliteit is niet heel hoog en de speaker kan niet zo luid, iets waar de Moto G2 nog in uitblonk.

Heb jij ook een Motorola Moto G5 (3GB ram) Grijs?