Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver)

Specificaties Android, iOS compatibel - Bekijk alle specificaties

Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver) Review

duopenotti 25 december 2017, 183 views

Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver)

Voor iemand die moderne techniek in een klassieke behuizing zoekt is dit een goede keuze. Helaas is de accuduur in combinatie met een iOS-telefoon slecht (minder dan de beloofde 24 uur).

Pluspunten

• kwaliteit behuizing
  • waterdicht
  • compatibiliteit met iOS

Minpunten

• accuduur
  • geen adapter meegeleverd

Wat meteen opvalt bij het openen van de doos is hoe mooi de Fossil is. Ik heb altijd zelf een analoge Fossil om mijn arm en de Q explorist doet daar zeker niet voor onder. Het horloge is heel mooi afgewerkt. Hij voelt best zwaar aan, maar dat gewicht voel je niet als je hem omdoet. Verder zit er in de door nog een laadkabel zonder adapter. Waarom deze er niet bij zit weet ik niet, maar ik vind dit geen verstandige keuze.

Het koppelen met mijn iPhone gaat door middel van de Android wear app. Dit was ook zo gebeurd, maar ik kreeg in eerste instantie geen meldingen op mijn telefoon binnen. Na een herstart van mijn iPhone was het probleem verholpen.
Wat ik jammer vind is dat ik geen standaard reacties kan versturen via de Fossil via Whatsapp.

Er zijn verschillende wijzerplaten beschikbaar en ik heb een "analoge" gekozen.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over het horloge. Zeker de samenwerking met mijn iPhone gaat goed.

Waar ik minder tevreden over ben, is de accu. 's Morgens om 6:45 uur ging de Fossil met 100% accu om mijn pols en om 0:36 uur had ik nog maar 7% over. Dit was overigens met de helderheid van het scherm op de laagste stand. Verder heb ik ook niet met het horloge gespeeld. Ik heb de hele dag meldingen ontvangen via Whatsapp en Telegram.
Van een smartwatch met een verkoopprijs van 299,- verwacht ik dat hij het langer volhoudt dan 18 uur.
Ik heb gelezen dat de accu langer meegaat als hij aan een Android toestel is gekoppeld, dus ik hoop dat er snel een update beschikbaar komt voor de Fossil en/of de Android Wear app.
Ondanks de kritiekpunten ben ik uiterst tevreden met de Fossil Q explorist. Als de problemen met de accu opgelost kunnen worden via een update, dan krijgt hij van mij 5*.

Heb jij ook een Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver)?