Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Gembird Berlin Bluetooth stereo headset (Wit) Review

Ravhin 24 december 2017, laatste update op 24 december 2017, 76 views

Gembird Berlin Bluetooth stereo headset (Wit) (Product gekocht)

Voor deze prijs voldoet de koptelefoon aan alle verwachtingen. Het geluid is OK, design is prima (wel een erg prominent logo bovenop), afwerking kan beter.

Pluspunten

• Design
  • Batterij-indicator op smartphone (iOS)
  • Past op de kleinste hoofdjes

Minpunten

• zweetbandje middenin laat makkelijk los

Met twee meiden in huis en een Netflix-abbonement werrd ik op een gegeven moment gek van alle filmmuziek die door elkaar liep :) De oplossing was snel gevonden - twee koptelefoons van de A. C. Tion ;)
Resultaat was wel een Gezegende Rust, alleen liep ik tegen de bekende problemen aan: weglopen en de apparatuur aan het draadje meeslepen, kabelbreuk, koppeling die niet door een cover heen past en al dies meer.

Poging 2
Het handigste is om te gaan voor Bluetooth koptelefoons, omdat zo'n beetje alles tegenwoordig BT aan boord heeft. Wetende dat spulletjes waarschijnlijk niet lang leven wilde ik niet te veel uitgeven en kwam ik op deze Gembird uit. Met de prijs van EUR 14 vraag je je af hoe ze het voor die prijs kunnen maken.

In de doos...
...zit de koptelefoon, een micro-USB laadsnoertje, een korte handleiding. Zodra je langer dan 7 seconden op de 'on'-knop drukt gaat-ie in pair-modus.Koppelen is een breeze. Bij iOS-devices krijg je naast het koptelefoontje ook een batterij-indicatie te zien. Erg handig :)

Het geluid en gebruik
Wat verwacht je van een headset van EUR 14?
Het geluid is goed, en kan best hard voordat het gaat vervormen. De hoge tonen komen mij iets harder over dan de lage tonen. Harder en zachter kan op de koptelefoon, en de accu gaat een uur of 8 mee voordat je weer moet opladen. De boog lijkt star, maar past makkelijk over het koppie van een 5-jarige zonder dat de speakers onder de oortjes zakken :P. Voor de groterhoofdigen onder ons kan er een flink stuk versteld worden.

Cons
Het grootste probleem waar ik tot nog toe tegenaan gelopen ben, is dat het zweetbandje makkelijk loskomt. Dit is vrij simpel op te lossen.

Voor de toepassing waarvoor ik deze koptelefoon gekocht heb, is hij prima geschikt.

Heb jij ook een Gembird Berlin Bluetooth stereo headset (Wit)?

Prima verhaal! Wat vind je van het maximale volume en vooral de mogelijkheid van gehoorbeschadiging bij jonge kinderen? Ik ben gezwicht voor een JBL junior set omdat daar het volume beperkt is. Stel je daar iets voor in op je apparatuur, zodat het volume lager is?
De meiden kijken niet zonder supervisie, dus ik houd het zelf in de gaten. Op de iPx staan geen gehoorbeschermende maatregelen aan :).
Tot nog toe heb ik ze sporadisch van een te hoog volume kunnen betichten. So far so good...
Die JBL Juniors zijn overigens een factor 3 duurder ;)

[Reactie gewijzigd door Ravhin op 24 december 2017 12:51]

Ik had die JBL nooit gekocht als het geen extreem goede aanbieding was, mijn zoon (4) mag hem toch nooit gebruiken. Maar als de dag komt..