Bowers & Wilkins PX (Goud, Zwart) - Reviews

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bowers & Wilkins PX (Goud, Zwart) Review

sip5080 21 december 2017, laatste update op 21 december 2017, 598 views Product gekocht

Bowers & Wilkins PX (Goud, Zwart)

Geen populaire sound, maar kraakhelder en straf tegen slechte platen.

Pluspunten

• Zeer hoge en premium bouwkwaliteit
  • Kraakhelder geluid
  • Goede ANC

Minpunten

• Te straf tegen slecht opgenomen platen?
  • Niet opvouwbaar
  • Niet voor iedere luisteraar?

Na anderhalf jaar met de concurrent Bose te hebben geluisterd, heb ik direct de keuze voor mijn vertrouwde merk gemaakt na de release van deze ANC wireless koptelefoon.

Samenvatting Bose vs B&W
Ik heb 1:1 kunnen vergelijken met de Bose, en wat een verschil. Waar de Bose eigenlijk alle input wel prima vindt en een eigen sausje aan het geluid toevoegt (voornamelijk bas en dynamiek), zal de PX je een zeer natuurgetrouw, eerlijk en helder geluid geven. In het begin was het even wennen, want ik ben inmiddels gewend geraakt aan de gemakkelijk Bose sound.

Luisteren
Ik begin met Would You Break My Heart van Sara K. Wat al snel opvalt is dat de bas bij de B&W een beetje achterblijft, een beetje té voor mijn gevoel. Na wat spelen met de ANC krijg ik een rijke bas weergave, maar speelt de PX niet meer zo helder als in ANC uit. Ik switch naar de Bose en die vindt het allemaal best, het klinkt lekker en dynamisch. Hm.. denk ik, heb ik een verkeerde keuze gemaakt?
Ik zet door naar het volgende nummer met ANC on: Nothing Else Matters van Metallica. WOW.. wat een sound! Een kraakheldere strakke bas, een zeer krachtig midden en een mooi uitgebalanceerd hoog geven de echte B&W premium sound, namelijk helder en met een klein warm tintje in de aangeslagen snaren van de gitaren.
Na nog wat verschillende nummers te hebben beluisterd wordt het mij duidelijk: de B&W presteert kristalhelder, laat horen wat er is, maar ook niet veel meer extra's. De Bose is eigenlijk een allemansvriend en wellicht beter geschikt voor de mainstream luisteraar.
Dat de B&W zeer uiteenlopend klinkt aan de hand van de ANC instellingen zal je voor lief moeten nemen. Met ANC aan is de bas rijk en vol en zet de B&W nog steeds een zeer natuurtrouw beeld neer. In de meest pure vorm met ANC uit, heb ik mijn twijfels of de misschien iets té natuurgetrouwde sound iedereen zal aanspreken.

Bouwkwaliteit
Premium en zeer goed voor zo ver ik nu kan beoordelen.

Heb jij ook een Bowers & Wilkins PX (Goud, Zwart)?