Specificaties PC • Strategie en management - Bekijk alle specificaties

Mashinky, PC (Windows) Review

traibergen 21 december 2017, 49 views

Mashinky, PC (Windows) (Product gekocht)

De game is nog in early acces en wordt regelmatig gepdate. Er zitten nog wat bugs in maar het spel is goed gedetailleerd en het token systeem is erg leuk. Ik zou het spel aanraden om te kopen, zeker als je erg van games als OpenTTD en Transport Fever houd.

Pluspunten

• Handige tutorial
  • Tokens in plaats van geld

Minpunten

• Storende bugs
  • FPS Drops bij grote maps

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Mashinky is een computerspel die je het best kunt zien als een combinatie tussen OpenTTD en Transport Fever. Je moet een transportbedrijf opzetten doormiddel van treinen. Het spel is in early acces en wordt nog ontwikkeld. n keer per week komt er een update uit.

Het spel kan je kopen op steam en is makkelijk te installeren. Het is volledig vertaald in het Nederlands.
Gameplay
Na het opstarten van je eerste spel krijg je een tutorial. Deze is handig om de basis te leren maar dingen zoals het aanleggen van kruisingen met wissels en seinen wordt niet uitgelegd, terwijl dat eigenlijk wel zou moeten. Gelukkig is er op steam een hele goede door een speler gemaakte handleiding beschikbaar. In het spel heb je geen geld maar zogenaamde tokens. Deze gebruik je om voorwerpen en gebouwen te kopen. Zo kan je bijvoorbeeld door kool naar een werkplaats te vervoeren kool-tokens verdienen welke je kan gebruiken om betere locomotieven te kopen. Hierdoor ben je wel verplicht om niet alleen passagiers maar ook goederen te vervoeren wat een erg leuke toevoeging is.
Performance
Ik draai de game op een intel core i3 7100, een MSI GeForce GTX 1050 Ti 4G OC en 8 GB aan RAM. De game draait hierop prima op de hoogste grafische instellingen met 60 FPS maar af en toe dropt het naar tussen de 25 en 35 FPS als je ver uitzoomt op een grote map.
Er lijken nog behoorlijk wat bugs in het spel te zitten, zo heb ik af en toe als ik een sein plaats en uitzoom dat een stuk rails opeens niet meer zichtbaar is. Dit zorgt ervoor dat het spel niet heel lekker speelt.
De game is nog in early acces en wordt regelmatig gepdate. De prijs van 22,99 vindt ik iets teveel voor dit spel, omdat het spel nog lang niet af is en er nog veel bugs inzitten. Het spel is goed gedetailleerd en het token systeem is erg leuk. Ik zou het spel aanraden om te kopen, zeker als je erg van games als OpenTTD en Transport Fever houd.

Vond je dit een leuke review? Overweeg dan een kijkje te nemen op mijn productreview over Wild Earth Africa.

Heb jij ook een Mashinky, PC (Windows)?