Cooler Master Sickleflow Blue, 120mm Review

Ruud v A 10 februari 2010, laatste update op 10 februari 2010, 1.861 views

Cooler Master Sickleflow Blue, 120mm

Pluspunten

• Verplaatst veel lucht

Minpunten

• Maakt veel herrie wanneer hij maximaal draait
  • Led is niet zo fel

Geluid (min) Score: 3
Geluid (max) Score: 2
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Een korte review: Ik heb twee van deze ventilatoren ingebouwd in mijn Obsidian 800D. Ik had deze speciaal uitgezocht om hun ingebouwde LED, dat ziet er wel leuk uit in combinatie met het raampje in de kast. De LEDs geven niet heel veel licht, vooral niet als de ventilator niet op volledig toerental draait. Verder doen ze hun ding, alleen maakt hij wel veel herrie als hij op volledige snelheid draait. Bij lage snelheden valt dit wel mee, maar bij hoge snelheden is dit onacceptabel. Daar komt nog bij dat de kast redelijk mee gaat trillen wat het allemaal nog erger maakt (ik had zelfs de fans al ge´soleerd met rubberen ringetjes, maar zonder effect.)

Het rode puntje op de foto is een reflectie van een LED op mijn moederbord, er zit geen rood lampje op de fan.

Heb jij ook een Cooler Master Sickleflow Blue, 120mm?

Dat de fans niet zo fal zijn is ook in zekere zin de bedoeling van deze fans. Wil je felle leds, dan kun je beter zoeken naar de volledig transparante fans van zalman/coolermaster. Echter vinden veel mensen dat soort fans redelijk 1997. Vandaar deze wat minder verblindende variaties