Symantec Norton Security Deluxe 3.0 NL (1 jaar / 5 apparaten) Review

RDKN-Steven 15 december 2017, laatste update op 15 december 2017, 511 views Product gekocht

Symantec Norton Security Deluxe 3.0 NL (1 jaar / 5 apparaten)

Gebruiksvriendelijke antivirus die je niet bestookt met pop-ups. Heeft geen ondersteuning voor Microsoft Edge en de Password manager functie laat ook te wensen over.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Identity Safe valt tegen
  • Geen ondersteuning voor Microsoft Edge

Gebruiksvriendelijkheid Score: 4
Systeemeisen Score: 3
Stabiliteit Score: 4
Ik was opzoek naar een goede antivirus. Hiervoor had ik Bitdefender maar hoorde zoveel goede ervaringen over Norton dat ik dacht: 'Laat ik het maar proberen'. Ik bespreek graag wat functie's van dit antivirus pakket

Inhoudsopgave
- Prijs
- Specificatie van het product.
- Mijn Norton
- De interface
- Impact op systeem
- Conclusie

Op het moment van schrijven staat de Norton Security Deluxe voor 26,29EUR in de Pricewatch. Ik heb hem helaas voor 49,99 gekocht bij Norton Store zelf. Hiervoor krijg je beveiliging voor 5 apparaten (Zie ook specificaties van de Norton Security Deluxe)

Specificaties van het product

• Bescherming voor 5 apparaten
• Beschikbaar voor IOS 8 (of hoger), Android 4.0.3 (Of hoger), Mac OS X (Huidige en de vorige twee versies)
• Ondersteuning voor Microsoft Windows XP (32-bit), Windows Vista (32/64-bit), Windows 7 (32/64bit), Windows 8/8.1 (32/64bit), Windows 10 (32/64bit)
• Ondersteuning voor Firefox, Google Chrome en Internet Explore. Let op: Niet voor Microsoft Edge.
• Internet verbinding (Voor de updates van Norton)
• Virus Protection Promise

Mijn Norton

De plek waar je deze antivirus beheert is in Mijn Norton.

Eenmaal ingelogd komen we uit op deze pagina

Door op de apparaten te klikken kun je bepaalde acties uitvoeren. Als dit om een Windows gaat kun je alleen de licentie loskoppelen. Als het een mobiel device betreft (In mijn geval een Android) dan heb je toegang tot de anti diefstal en de contacten-backup. Hierbij moet ik wel zeggen dat de optie ‘Sneakpreview’ niet in Nederland beschikbaar is vanwege privacy regels aldus Norton.

Ook kun je in Mijn Norton je abonnement beheren en evt. automatisch verlengen aanzetten. Merk wel op dat als je automatisch verlengen aan heb en je hem voor de kortingsprijs gekocht heb hij bij verlenging voor de standaard prijs gerekend zal worden!

De Interface

Norton heeft naar mijn mening een vrij duidelijke gebruikers interface. Hier kun je kiezen uit bepaalde onderdelen zoals Beveiliging, Identiteit, Prestaties.

In deze review ga ik meer in op de Beveiliging en de Identiteit beveiliging mogelijkheden.
Voor het scannen van de PC heb je keuze uit de volgende opties. Ook word Norton Power Eraser meegeleverd. Dit is een soort second-opinion scanner als MBAM. Norton meldt er wel bij dat dit programma pas gedraaid moet worden als er een vermoeden is van een virus infectie.

Ook kun je in de sectie Beveiliging een zogenaamde Live update uitvoeren. Hierdoor gaat dit antivirus programma opzoek naar nieuwe virus signature’s.

Ook heb je de optie nog om te klooien aan de instellingen. Als zou ik ze persoonlijk op default laten tenzij je speciale wensen heb.

Op het gebied van identiteit beveiliging levert Norton het product Norton Identity Safe mee.

Ik heb Norton Identity safe een tijdje getest en heb helaas moeten concluderen dat dit niet een top punt is van dit product. Dit omdat ik altijd eerst me kluis moet openen voordat ik de optie krijg om me wachtwoord automatisch in te vullen. Soms krijg ik die optie helemaal niet eens waardoor ik het moet kopiŽren en plakken.

Onder Prestatie vind je een optie om je schijf te defragmenteren. Je vind ook een optie voor het wissen van tijdelijke IE bestanden.

Ook scant Norton al in je zoekopdrachten!

ANDROID
Ook op android is er Norton Security ook beschikbaar! Deze biedt functie’s voor Anti virus, Privacy risico’s, AntiDiefstal en Internetbeveiliging

Impact op Systeem

Ik ben niet in staat om dit product te testen op zijn werking. Dit omdat er elke dag een heleboel nieuwe virussen bijkomen. Ik kan hem natuurlijk wel testen op de performance. Dit word getest op een Lenovo ideapad 510 verbonden met de netstroom. In de laptop bevind zich een Intel i5 7200 en 8GB aan werkgeheugen.

Als de virusscanner niet aan het scannen is zien we dat er 2 processen draaien.

Zodra de virusscanner scant zien we dat het CPU gebruik stijgt naar rond de 30%.

Ik vind het persoonlijk een fijne antivirus met veel opties. Helaas werkt identity safe nog niet helemaal en ondersteund Norton de Microsoft Edge browser niet. Zelf zou ik graag zien dat Edge ondersteund word aangezien deze programma heel weinig van mijn batterij slurpt.

Verbeteringen of vragen zijn altijd welkom in de comments 😊

Heb jij ook een Symantec Norton Security Deluxe 3.0 NL (1 jaar / 5 apparaten)?

Leuk dat je deze review over een antivirus hebt geschreven, gebeurt niet zo vaak
Wel vreemd dat Edge niet geschikt zou zijn
Heb je hier op de website van Symantec al gekeken.... wel wat omslachtig lijkt mij :)
Dank voor je reactie!
Ik heb inderdaad die pagina gezien alleen het is alleen de password manager (identity safe) en niet de beveiligings functie. Destijds gaven ze aan dat het komt omdat Microsoft geen plugins ondersteunde. Dit doen ze vandaag de dag wel alleen heeft Symantec helaas nog geen web beveiliging plug-in uitgebracht