Samsung Galaxy J7 (2016) Zwart

Specificaties 5,5" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy J7 (2016) Zwart Review

LucW2 13 december 2017, laatste update op 31 juli 2019, 262 views Product gekocht

Samsung Galaxy J7 (2016) Zwart

Verademing als je vorige toestel een S2 was. Nieuw gekocht via BVA veiling voor € 170,00 bruto prijs (oktober 2017). Android 7.0 is al voor geïnstalleerd. Persoonlijke data overdracht S2 naar J7 via Samsungwebsite app (op elkaar leggen) ging perfect. Gebruik hem met smartwatch.

Pluspunten

• Accuduur
  • Energie besparende opties
  • Snel en makkelijk in gebruik

Minpunten

• minpunt nog niet ondervonden

Note vooraf: Ben een sim-only gebruiker, koop altijd mijn toestel.
Ik ben een 'gewone gebruiker' geen nerd die het naadje van de kous wil weten of wil hebben. Ik beoordeel, hoe ik het op mijn gebruik ervaar, dat kan dus totaal anders zijn dan iemand die continu aan zijn toestel 'verslaafd' is.
Ik heb geen Twitter of WhatsApp (wat is er mis met SMS?).
Loop niet de hele dag met het toestel op zak, het heeft een centrale functie in huis en via bluetooth is mijn smartwatch er aan gekoppeld die reageert binnen een straal van 6 tot 10 meter vanaf het toestel voor SMS berichten en meldingen.
Ik maak gebruik van open klap hoesje waar het toestel goed in beschermd wordt.
Het gaat mee als ik moet rijden, rij ook beroepsmatig op de vrachtwagen en maak gebruik van de 'Traffic Reply' app, als ik aan het rijden ben (werkt heel goed, plus voor je concentratie op de weg, immers mijn smartwatch geeft een piepje en trilling, als er bericht is).
Mijn vorige toestel was een S2, inmiddels 7 jaar oud en leed aan de opslagruimte te kort android ziekte, reden waarom ik deze J7 heb. De S2 krijgt zijn tweede leven als MP3 speler voor de auto radio.
Voor wie niet verslaafd is aan 'continu appen' scoort dit toestel uitstekend. Accu na 1 dag is nog 96% en bij drukker gebruik (streamen) 76%. Heb hem nu 2 maanden. Opladen gaat heel snel, ook met een extended usb power unit. Wifi en Bluetooth werken goed. Android 7 was al op mijn toestel geïnstalleerd.
Ik heb Ziggo Go app en geeft goed scherp beeld. Ook de trackers (BT app) die aan mijn sleutelbossen hangen, alsmede in mijn auto werken perfect. Connectie met de Smartwatch is ook prima, hangt ook af hoeveel muren er tussen zitten.
Wekker functie (gebruik ik in de vrachtwagen) is uitstekend.
Gebruik de SMS het meest in contact met mijn werkgever (planning vrachtwagen) de berichtenopties zijn meer dan uitstekend en goed leesbaar.
Het toestel kan je prima optioneel instellen naar eigen vormgeving.
De J7 is een goede keus voor wie niet de hele dag aan zijn toestel geplakt zit.

Heb jij ook een Samsung Galaxy J7 (2016) Zwart?

Update: 2018-12-02,
Ondertussen is Whatsapp er ook op, omdat iedereen het gebruikt kon ik geen nee blijven zeggen (sloot mij in feite af in contacten) en ondanks mijn bezwaren dat het verslavend zou werken (wat niet voor mij geld, omdat ik niet de hele dag dat ding op zak heb) toch maar geïnstalleerd omdat het handig is in het transport om even een foto op te sturen van een probleem ter plaatsen.
Heb wel een uitbreiding gedaan met een Huawei 10 inch tablet (zie mijn andere review), daardoor gebruik ik in huis de smartphone nog minder op bellen en Whatsapp na. Facebook van de smartphone afgehaald omdat het op het tablet prettiger werkt. Tablet gaat wel mee in de vrachtwagen voor invullen van de wachtuurtjes met bewaarde off-line YouTube filmpjes en muziek.
Accu duur neemt wel iets af en zit na 24 uur nog op 86%.

[Reactie gewijzigd door LucW2 op 2 december 2018 11:16]