Sony Wireless 7.1 Headset (Platinum)

Specificaties Surround geluidsweergave met audio-aansluiting - Bekijk alle specificaties

Sony Wireless 7.1 Headset (Platinum) Review

erredobble 12 december 2017, laatste update op 11 oktober 2019, 1.626 views Product gekocht

Sony Wireless 7.1 Headset (Platinum)

Headset is grof, zit goed en is best fraai. Geen mobiel bluetooth koppeling. amper 3dAudio profielen beschikbaar (na reeds een jaar). 3D audio werkt wel goed (op die enkele game). Helder geluid en spraak. 160euro waard?...eigenlijk totaal nog niet

Pluspunten

• zit lekker
  • helder geluid voor gaming
  • boven en onder geluid (3D audio)

Minpunten

• amper 3d audio profielen
  • geen bluetooth met mobiel
  • prijs gezien profielen beschikbaar
  • af en toe wegvallend geluid
  • 1 usb poort bezet
  • geen automatische installatie (app op PS4)
  • issue links stuk zachter dan rechts

Features Score: 2
In een notendop ben ik tevreden over het geluid wat de headset produceert. Geluiden in de omgeving hoor je kraakhelder. De set zit ook goed op het hoofd en om de oren. Ik kan er makkelijk 2 uur mee gamen en dit komt vooral door de flexibele rubberen hoofdsteun, dat heeft Sony goed gebruikt in deze set.

Er zijn alleen een paar flinke minpunten waardoor ik de algehele review op "maar" 2 sterren zet.

Ten eerste dat je de set alleen via een draad op je mobiel of tablet kan gebruiken en niet via bluetooth. Daar begrijp ik echt niets van dat deze feature er niet in zit. Er zit dan ook geen noicecancelling knop op wat ik toch ook had verwacht. Tijdens het reizen zal ik deze dan ook niet gebruiken en dat had ik vooraf wel verwacht.
Ten tweede ondersteunt de set 3D audio wat prima lijkt te werken in bv horizon zero dawn. Echter is deze set al een jaar uitgebracht en zie ik maar een profiel of 5 in de companion app staan. Dat is toch echt te weinig Sony! Ik verwacht dat je 3d audio in elke AAA game kan gaan gebruiken dus doe daar wat aan.
Ten derde de installatie van de set. Zoals zoveel lees ik nooit een boekje. Heb mezelf dan ook de krampen gezocht in de store waar die companion app nu stond. Dit zou bij het insteken van de dongle toch automatisch herkend en geïnstalleerd moeten worden. Dat de connectie met een dongle is vind ik overigens ook vreemd. Zou toch gewoon direct draadloos met de ps4pro moeten kunnen, nu is 1 usb poort weer continue bezet, zonde.

Totaal prijs/kwaliteit gemak dus maar 2 sterren. Had er zeker meer van verwacht ook al is het geluid wel goed.

Update: regelmatig valt verbinding even weg terwijl ik op anderhalve meter afstand zit....dongel eruit en erin lijkt dan wel te helpen maar toch best een matige ervaring.... Ik zet de score op 1 ster

Update 2: het wegvallen van de verbinding lijkt nu beter te gaan. Maar nu ineens dat links zachter klinkt als rechts. Na google zoektocht, gelezen dat dit vaker voorkomt. De headset gereset en opnieuw geladen via companion app. Lijkt nu beter maar of ik nu veel vertrouwen heb in dit product van Sony....niet echt.

Update 3: na ongeveer de headset anderhalf jaar werkloos in de kast te laten liggen weer eens geprobeerd. Steeds wegvallende verbinding en links zachter dan rechts. Ik bleek nog net binnen de twee jaar na aanschaf te zitten en heb toen maar een ticket bij Coolblue gemaakt. Mocht zowaar de headset wisselen....topservice. Maar wat bleek....de headset die ik toen kreeg had de issues niet maar een rammelend element in de linker oorschelp. Weer een ticket aangemaakt en toen kreeg ik geld terug. Ondertussen is de platinum ook niet meer bij Coolblue te kopen dus heb ik het zo gelaten. Wel jammer want nu moet ik op zoek naar een andere headset....of zal Sony binnenkort een vernieuwd (en kwalitatief wel goed) model uit gaan brengen hmmmmm

Heb jij ook een Sony Wireless 7.1 Headset (Platinum)?