1 review

Sony Wireless 7.1 Headset (Platinum) - Reviews

Specificaties Surround geluidsweergave met audio-aansluiting - Bekijk alle specificaties

Sony Wireless 7.1 Headset (Platinum) Review

erredobble 12 december 2017, laatste update op 20 februari 2018, 536 views Product gekocht

Sony Wireless 7.1 Headset (Platinum)

Headset is grof, zit goed en is best fraai. Geen mobiel bluetooth koppeling. amper 3dAudio profielen beschikbaar (na reeds een jaar). 3D audio werkt wel goed (op die enkele game). Helder geluid en spraak. 160euro waard?...eigenlijk totaal nog niet

Pluspunten

• zit lekker
  • helder geluid voor gaming
  • boven en onder geluid (3D audio)

Minpunten

• amper 3d audio profielen
  • geen bluetooth met mobiel
  • prijs gezien profielen beschikbaar
  • af en toe wegvallend geluid
  • 1 usb poort bezet
  • geen automatische installatie (app op PS4)
  • issue links stuk zachter dan rechts

Features Score: 2
In een notendop ben ik tevreden over het geluid wat de headset produceert. Geluiden in de omgeving hoor je kraakhelder. De set zit ook goed op het hoofd en om de oren. Ik kan er makkelijk 2 uur mee gamen en dit komt vooral door de flexibele rubberen hoofdsteun, dat heeft Sony goed gebruikt in deze set.

Er zijn alleen een paar flinke minpunten waardoor ik de algehele review op "maar" 2 sterren zet.

Ten eerste dat je de set alleen via een draad op je mobiel of tablet kan gebruiken en niet via bluetooth. Daar begrijp ik echt niets van dat deze feature er niet in zit. Er zit dan ook geen noicecancelling knop op wat ik toch ook had verwacht. Tijdens het reizen zal ik deze dan ook niet gebruiken en dat had ik vooraf wel verwacht.
Ten tweede ondersteunt de set 3D audio wat prima lijkt te werken in bv horizon zero dawn. Echter is deze set al een jaar uitgebracht en zie ik maar een profiel of 5 in de companion app staan. Dat is toch echt te weinig Sony! Ik verwacht dat je 3d audio in elke AAA game kan gaan gebruiken dus doe daar wat aan.
Ten derde de installatie van de set. Zoals zoveel lees ik nooit een boekje. Heb mezelf dan ook de krampen gezocht in de store waar die companion app nu stond. Dit zou bij het insteken van de dongle toch automatisch herkend en geďnstalleerd moeten worden. Dat de connectie met een dongle is vind ik overigens ook vreemd. Zou toch gewoon direct draadloos met de ps4pro moeten kunnen, nu is 1 usb poort weer continue bezet, zonde.

Totaal prijs/kwaliteit gemak dus maar 2 sterren. Had er zeker meer van verwacht ook al is het geluid wel goed.

Update: regelmatig valt verbinding even weg terwijl ik op anderhalve meter afstand zit....dongel eruit en erin lijkt dan wel te helpen maar toch best een matige ervaring.... Ik zet de score op 1 ster

Update 2: het wegvallen van de verbinding lijkt nu beter te gaan. Maar nu ineens dat links zachter klinkt als rechts. Na google zoektocht, gelezen dat dit vaker voorkomt. De headset gereset en opnieuw geladen via companion app. Lijkt nu beter maar of ik nu veel vertrouwen heb in dit product van Sony....niet echt.

Heb jij ook een Sony Wireless 7.1 Headset (Platinum)?

Als je verbinding regelmatig wegvalt, dan moet je 'm op laten sturen voor reparatie. Dat is namelijk geen eigenschap van het ding en al helemaal niet op die afstand. Nogal kort door de bocht om op basis daarvan meteen een 1 ster beoordeling te geven, maar oké.
Is ook niet alleen op basis daarvan. Zoals je kon lezen....De beperkte 3d audio profielen na ruim een jaar dat deze headset bestaat.... Niet draadloos op je mobiel te gebruiken en vandaar uit dan de prijs kwaliteit verhouding.
Heb de set al tijdje niet gebruikt maar zodra ik weer mee ga gamen en de verbinding vaak weg valt ga ik deze ook zeker opsturen (een keer even weg vallen van geluid is overigens ook irritant)
Die audio profielen geven sowieso maar marginaal verschil en 3D audio moet je zoeken bij de developer. Die moeten het implementeren.

Het is verder een gaming headset, dus jammer dat je deze niet op je mobiel kan gebruiken, maar dat is ook nooit beloofd.

Ik respecteer je standpunt, maar dit is voor mij een beetje hetzelfde als roepen dat schaatsen kut is omdat je een blaar op je voet hebt of een voetbal game punten aftrek geven omdat je geen wapens kunt gebruiken.
Tja buiten dat de vergelijking nergens op slaat......
Je geeft zelf dus al aan dat een dure headset die je voor gaming wil gebruiken en ik ook voor gaming heb gekocht.....je niet hoeft te verwachten dat audio profielen een significant verschil maken en ook nog eens dat Sony niet te verwijten valt (neem ik aan uit je opmerking) dat er zo weinig 3D audio profielen zijn.
Klinkt als totaal niet voldoen aan de verwachting die door Sony zelf geschapen is.
Ik heb deze set namelijk gekocht voor de 3D audio ervaring....welke uitstekend werkt bij bv Horizon Zero Dawn.
Maar het aantal 3D audio profielen is in de praktijk op 1 hand te tellen......vandaar dat Sony blijkbaar ook nergens lijstjes wil publiceren (ook niet door de klantenservice) met welke games met 3D audio ondersteund zijn.
Zie daar 1 ster voor een headset die de verwachtingen niet waar maakt en behoorlijk prijzig is....maar op zichzelf wel aardig geluid produceert.
Persoonlijk heb ik 'm niet voor de profielen gekocht. Correct me if I'm wrong, maar 3D audio heb je sowieso wel, mits de game het ondersteunt. En dat laatste, daar heeft Sony in geval van multiplatform titels weinig invloed op. Die profielen an sich zijn een leuk extra'tje, maar niet meer dan dat. Het is niet zo dat andere headsets dit ook hebben met heel veel games die het wel ondersteunen. Wat ik al zei: ligt toch echt aan de developer.

Ik verwacht bijvoorbeeld dat er dit en volgend jaar meerdere exclusieve games uitkomen die het 3D audio verhaal zullen ondersteunen.