Specificaties Surround geluidsweergave met audio-aansluiting - Bekijk alle specificaties

Sony Wireless 7.1 Headset (Platinum) Review

erredobble 12 december 2017, laatste update op 16 december 2017, 60 views

Sony Wireless 7.1 Headset (Platinum) (Product gekocht)

Headset is grof, zit goed en is best fraai. Geen mobiel bluetooth koppeling. te weinig 3dAudio profielen beschikbaar (na reeds een jaar). Maar werkt wel goed. Helder geluid en spraak. 160euro waard?...eigenlijk nog niet

Pluspunten

• zit lekker
  • helder geluid voor gaming
  • boven en onder geluid

Minpunten

• amper 3d audio profielen
  • geen bluetooth met mobiel
  • prijs gezien profielen beschikbaar

Features Score: 2
In een notendop ben ik tevreden over het geluid wat de headset produceert. Geluiden in de omgeving hoor je kraakhelder. De set zit ook goed op het hoofd en om de oren. Ik kan er makkelijk 2 uur mee gamen en dit komt vooral door de flexibele rubberen hoofdsteun, dat heeft Sony goed gebruikt in deze set.

Er zijn alleen een paar flinke minpunten waardoor ik de algehele review op "maar" 2 sterren zet.

Ten eerste dat je de set alleen via een draad op je mobiel of tablet kan gebruiken en niet via bluetooth. Daar begrijp ik echt niets van dat deze feature er niet in zit. Er zit dan ook geen noicecancelling knop op wat ik toch ook had verwacht. Tijdens het reizen zal ik deze dan ook niet gebruiken en dat had ik vooraf wel verwacht.
Ten tweede ondersteunt de set 3D audio wat prima lijkt te werken in bv horizon zero dawn. Echter is deze set al een jaar uitgebracht en zie ik maar een profiel of 5 in de companion app staan. Dat is toch echt te weinig Sony! Ik verwacht dat je 3d audio in elke AAA game kan gaan gebruiken dus doe daar wat aan.
Ten derde de installatie van de set. Zoals zoveel lees ik nooit een boekje. Heb mezelf dan ook de krampen gezocht in de store waar die companion app nu stond. Dit zou bij het insteken van de dongle toch automatisch herkend en ge´nstalleerd moeten worden. Dat de connectie met een dongle is vind ik overigens ook vreemd. Zou toch gewoon direct draadloos met de ps4pro moeten kunnen, nu is 1 usb poort weer continue bezet, zonde.

Totaal prijs/kwaliteit gemak dus maar 2 sterren. Had er zeker meer van verwacht ook al is het geluid wel goed.

Heb jij ook een Sony Wireless 7.1 Headset (Platinum)?