Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)

Specificaties Modulerende Aan/uit thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

Nest Learning Thermostat V3 (Zilver) Review

zapper3000 11 december 2017, 552 views Product gekocht

Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)

Heel mooi uitziend product maar voldoet niet.

Pluspunten

• Interface
  • Gebruiks vriendelijk
  • Ziet er prachtig uit

Minpunten

• Functies werken niet optimaal
  • Verwarmd niet naar behoen

Kwaliteit Score: 3
Ik heb de Nest 5 weken geleden geïnstalleerd. Mijn CV is een Remeha Quinta 65 modulerend met een aparte boiler.
De Nest is niet in staat geweest om mijn huis op tijd op temperatuur te krijgen. Ik heb van alles gedaan met de Nest om dit te optimaliseren .
Ik merkte dat als True Radiant aan stond op fabrieks instelling (5 uur) dat de CV pas echt ging branden na 2 uur. Dus eerst op 2 uur gezet en toen ging de CV aan na ca 15 min. Toen maar helemaal uit.
Radiator water temp omhoog gedaan van 75 graden naar 80 graden, hielp niet.
De Nest heeft duidelijk besparing als prioriteit . Dit betekent dat de Nest traag verwarmen maar ook tijdig stopt met verwarmen. Voor mij kwam het erop neer dat het te lang duurde om het huis op temperatuur te krijgen en dat het iets te snel afkoelde.
Ik heb auto schedule uiteindelijk uit gedaan en Sunblock (voor het geval dat).

De schedule heb ik uiteindelijk op 22 graden gezet om 05:00 s'ochtends in de hoop dat het om 07.30 ok zou zijn. Resultaat is dat om 05.00 het 16 graden was in huis (mijn instelling) en om 07.00 was het 19.5 op de Nest (gemeten temp week ook nog eens af, 18.5 graad). Om 09.00 was het pas 22 graden volgens Nest (echt 20.2). Heb het vandaag maar teruggestuurd en iSense weer geïnstalleerd. Merk ik gelijk.

Ik weet zeker dat de Nest energie bespaart, echter je moet je afvragen of dit het verlies van comfort waard is.

Heb jij ook een Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden