Specificaties Opzetcamera (Smart Lens-camera) (Apple-compatible) - Bekijk alle specificaties

Olloclip Core Lens Set iPhone 7 / 8 (Plus). Review

Robbie004 10 december 2017, laatste update op 10 december 2017, 383 views

Olloclip Core Lens Set iPhone 7 / 8 (Plus).

Om een lang verhaal kort te maken: wil je mooie, scherpe beelden zonder zwartrand en eenvoudig gebruik, dan is de Olloclip Core Lens Set zeker het geld waard. Wil je weten waarom dat zo is? Lees dan deze review!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Luxe en degelijk
  • Zeer scherp
  • Beter dan verwacht

Minpunten

• Screenprotector beschadigd

Navigatiesoftware Score: 5
Na het openen van de luxe opbergdoos, met magneetje, vond ik de volgende producten:
  • Bevestigingsclip iPhone 7/8
  • Bevestigingsclip iPhone 7/8 Plus
  • Fisheye lens
  • Super-Wide Angle lens
  • Macro 15x lens
  • Handig hangertje om aan het bevestigingsclipje van te maken aan je tas als je deze niet gebruikt
  • Boekjes, boekjes, boekjes
  • Lenskapjes
  • Schoonmaakdoekje met Olloclip opdruk
Al met al, een goed gevulde opbergdoos!

In samenwerking met Sanne van Renesse, www.sannevanrenesse.nl
Sanne, bedankt voor de fantastische foto's en video!

Het totale gewicht van de set is 34 gram. Werkt op zowel de voor- en achtercamera van je iPhone en zijn snel te gebruiken met alle camera apps. De telelens heeft maar liefst een optische zoom van vijftien keer!

Breedte: 63.5 mm. Hoogte: 27.9 mm. Diepte: 45.7 mm. Volgens de specificaties werkt het met een screenprotector tot 0.5 mm dik. Alle lenzen zijn compatible met alle video, time-lapse, panorama en 360 VR applicaties.

De unboxing
Deze week kreeg ik het doosje in handen: de Ollocip Core Lens Set voor de iPhone 7/8 & 7/8 Plus. Mijn handen jeukten natuurlijk om de lenzen te bekijken en testen, maar de ervaring bleek al te beginnen bij het openklappen van het doosje. In de flap en het doosje zitten namelijk magneetjes, waardoor je voor het uitpakken als het gevoel krijgt dat ze hun product met veel aandacht en passie hebben ontworpen. Dit houden ze ook vol na het verwijderen van het doosje, waaronder het doosje met de lenzen en handleidingen te vinden is met een luxe plastic wrap eromheen.

Het volgende dat opvalt tijdens het uitpakken, is het bijgevoegde brillen-/lensdoekje, dat niet standaard saai grijs is, maar dat een kleurrijk ontwerp heeft. Natuurlijk leg je de handleiding meteen weg en pak je meteen de producten erbij. Dan valt op: er zitten twee zwarte houders in, waarop staat dat een voor de iPhone 7 is en een voor de iPhone 7 Plus. Tot nu toe is het dus simpel genoeg. Dan zie je een doorzichtige houder, waarvan het na het bekijken van de handleiding duidelijk wordt dat je het kunt uitklappen en gebruiken als telefoonstandaard.

De installatie
Dan zie ik twee lensjes, die je na het bekijken van de duidelijke illustraties in de handleiding gemakkelijk in de zwarte houder kunt klikken. Ik vraag me natuurlijk af waar de derde lens is, en dat blijkt onverwacht geďntegreerd: om bij de macrolens te komen, schroef je de fish eye eraf. Je hoeft er dus nooit lenzen in en uit te klikken.

In de handleiding staat dat hij over een screen protector past, maar niet over een hoes. Natuurlijk neem ik de proef op de som en probeer ik het wel. Ik kom erachter dat hij gemakkelijk om mijn dunne hoesje past, maar dat doordat daardoor de lens verder van de iPhone-lens af zit, het beeld onscherper wordt. Vooral die van de fish eye / macro.

Er staat ook dat je voorzichtig moet zijn met glazen screen protectors, omdat deze gemakkelijk zouden kunnen breken. Ik heb zelf een plastic screen protector, maar ik probeer de houder er alsnog voorzichtig op te zetten. Wat er dan helaas gebeurt - en wat elke keer weer gebeurt bij het bevestigen, hoe voorzichtig ik ook ben - is dat hij de hoek van mijn screen protector mee omhoog drukt. Hier heb ik nu als gevolg permanent lucht onder.

Het gebruik en beeld
De houder zit net over je scherm heen, maar je kunt overal nog goed bij. Als je de andere lens wilt gebruiken, draai je gewoon de houder om. Tijdens het testen dacht ik dat het beeld onscherper was dan die van alleen de iPhone lens, maar na het bekijken van het beeld op een groot scherm, blijkt dat niet het geval te zijn. Het beeld met de lenzen is zelfs wat warmer van kleur - iets paars, maar wel filmischer. En dé eigenschap waarvoor ik een gat in de lucht spring: bij de groothoek- en macrolens zit geen zwarte rand om de foto. Het beeld is met de groothoeklens veel wijder dan zonder, en je ziet wel vertekening (kromming), maar ik ben onder de indruk.

De Fish Eye toont dezelfde kleuren als de groothoek en natuurlijk wel een zwarte rand - omdat dit een ronde foto is. In filmstand zijn de zwarte hoekjes minimaal, dus dat valt me echt heel erg mee.

Maar waarvan ik het meest onder de indruk ben: de macro lens. Je kan hier voor een telefoon zeer onverwachte beelden mee maken. Je moet de lens erg dichtbij het onderwerp houden, maar dan heb je ook wat. Bij een close-up van mijn oog, is elk peesje, spiertje en kleurtje te zien. Bij die van huid, zie je elke porie.

Een nadeel, waar moeilijk iets aan te doen is: als je switcht naar de portretlens, heb je natuurlijk daar de lens niet op zitten. Verschuif dan de lens tot deze wel goed zit.

Al met al kan ik zeggen dat zowel de lenzen als de ervaring luxe en degelijk aanvoelen. De beelden verassen positief: er is geen zwarte rand te zien, behalve bij de fish eye, het is scherp, en het geeft een cinematografisch mooier beeld. Met de groothoek pak je veel meer dan met alleen de iPhone lens, maar zie je wel een duidelijke ronding in de foto. Met de fish eye in filmstand is minder zwartrand te zien dan je zou verwachten. En met de macrolens pak je scherpe details die je nooit zou verwachten van een telefoon. Gebruik de lenzen zonder hoesje om je telefoon voor het scherpste beeld. Het enige grote nadeel is dat het ondanks voorzichtige applicatie toch mijn screenprotector heeft beschadigd. Maar om een lang verhaal kort te maken: wil je mooie, scherpe beelden zonder zwartrand en eenvoudig gebruik, dan is de Olloclip Core Lens Set zeker het geld waard.

Een reactie of een +1, +2 of +3 waardeer ik zeer. Bij vragen kun je ook altijd reageren, ik beantwoord het dan zo snel mogelijk.

Heb jij ook een Olloclip Core Lens Set iPhone 7 / 8 (Plus).?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8