1 review

Netgear Arlo Pro slim beveiligingssysteem met 2 camera's - Reviews

Netgear Arlo Pro slim beveiligingssysteem met 2 camera's Review

Dutchiee 5 december 2017, 2.108 views Product geleend

Netgear Arlo Pro slim beveiligingssysteem met 2 camera's

Netgear heeft al een tijdje de Arlo op de markt en vroeg mij om het nieuwe model te testen. Een erg gemakkelijk in te stellen, ‘zonder gehannes’ was hetgeen er bij werd vermeld. Ik was wel eens benieuwd of dat daadwerkelijk zo was.

Pluspunten

• Zeer eenvoudig om Arlo aan te sluiten en te configureren
  • Mogelijkheid om de Arlo buiten op te hangen (weersbestendig)
  • Draadloos
  • Infrarood werkt perfect
  • Directe notificatie bij bewegingen
  • Planning/geofencing
  • Goede microfoon/luidspreker
  • Gemakkelijk live meekijken

Minpunten

• Geen 2-factor authentication
  • Let op met privacy
  • Niet te koppelen met een ReadyNAS
  • Gesloten systeem (voordeel en nadeel), nadeel is dat het systeem niet op andere alarmsystemen of domotica aan te sluiten is

Netgear Arlo

Netgear heeft al een tijdje de Arlo op de markt en vroeg mij om het nieuwe model te testen. Een erg makkelijk in te stellen ‘zonder gehannes’ was hetgeen er bij werd gemeld. Ik was wel eens benieuwd of dat daadwerkelijk zo was. In deze review ga ik in op de Arlo.

Omdat mijn Sony spiegelreflexcamera op één of andere manier niet meer werkt, heb ik helaas de foto’s met een mobiel moeten maken. Mijn excuses voor het ongemak! Mocht er iemand per toeval een Sony Alpha camera aan willen bevelen, geef gerust een gil! ;)

Specificaties

De specificaties zijn als volgt;

100% draadloos
Plaats de camera waar je maar wilt. Geen gedoe met snoeren of kabels.

Weerbestendig
Weer of wind, warm of koud; de IP65-gecertificeerde Arlo Pro-camera doorstaat het allemaal.

HD-kwaliteit
Geniet van live streamen en opnamen met de scherpste details ooit.

130° kijkhoek
Zie meer van elk moment met een 130° groothoeklens.

Oplaadbaar
Duurzame oplaadbare batterijen verlagen de kosten van ononderbroken beveiliging.

2-weg audio
Luister en praat terug via de ingebouwde luidspreker en microfoon, rechtstreeks vanaf je smartphone.

Geavanceerde bewegingsdetectie
PIR-groothoeksensor zorgt ervoor dat geen enkele beweging ongemerkt voorbij gaat.

Nachtzicht
Geïntegreerd nachtzicht gaat automatisch 's nachts aan om de kleinste wonderen te verlichten.

Gratis cloudopslag
Betaal niet voor cloudopslag die je niet nodig hebt. Je krijgt 7 dagen aan door beweging en geluid geactiveerde opnamen gratis.

Lokale back-upopslag
Sluit een USB-station aan op het Arlo Pro-basisstation om die als een optionele lokale back-up te gebruiken.

Slim alarm
Stop criminaliteit voordat het gebeurt met een alarm van meer dan 100 decibel dat je op afstand kunt bedienen of dat door beweging of geluid wordt geactiveerd.

Flexibele voedingsopties
Gebruik de camera draadloos of met draad. De keuze is aan jou.

Geofencing
Schakel je camera in of uit op basis van locatie.

Planning
Stel automatisch bewaking in volgens je planning.

Mobile waarschuwingen
Directe waarschuwingen als beweging of geluid wordt gedetecteerd.

Uitpakken

Laten wij zoals vanouds beginnen met de unboxing!

Let op, dit is een geleend product, de doos is na het vele reviewen/gebruiken ook wat minder ‘netjes’.

Netgear levert twee magnetische ophangpunten mee, een UTP kabel en uiteraard een adapter om de hoofdstation mee te voeden.

De twee magnetische bollen kunnen aan de muur/plafond worden opgehangen waardoor de Arlo netjes op zijn plek blijft.

De set oogt netjes, en is gemakkelijk op te hangen. Enige nadeel is dat het hoofdstation niet op te hangen is. Deze dient ergens neer te worden gezet.

De basisstation heeft de volgende aansluitingen:
2x USB 2.0 en LAN. Eveneens zit er een fysieke on/off-button op en een reset knop. Daarnaast ontbreekt uiteraard de stroomaansluiting niet.

De Arlo dient via de adapter te worden opgeladen. Eveneens kan dit er voor zorgen dat de Arlo altijd aan de netspanning kan worden gehouden, waar een langere kabel wordt meegeleverd.

Wanneer men niet graag wilt dat de Arlo vanuit de tuin dient te worden gehaald om deze op te laden, kan er altijd nog een extra accu worden aangeschaft, waardoor deze gemakkelijk kan worden gewisseld.

Uiteraard mist de handleiding en sticker niet! :)

Voor de Arlo zijn ook extra ophangen beschikbaar, waardoor deze altijd op een ideale plek kan worden gehangen.

De magnetische bal zorgt ervoor dat de Arlo op zijn plek wordt gehouden.

Microfoon en geluid

Voor het programma “hoe laat je je partner schrikken” is een Arlo benodigd. Leg de camera in een hoek en begin te fluisteren via de app.
De speaker en microfoon van de Arlo is best duidelijk en helder. Dit wil zeggen, het geluid dat de Arlo opneemt is zeer duidelijk, en goed te horen. Ik kon de camera op de tv richten en het geluid zachtjes zetten en vanaf de badkamer gewoon rustig TV kijken, met geluid via mijn telefoon.
De luidspreker van de Arlo is ook erg helder, waar je gewoon een gesprek met iemand kan voeren via de Arlo. Bijvoorbeeld als er iemand voor je deur staat die je niet binnen wilt laten. Of vertel de postbode waar hij/zij het pakket dient te verstoppen.

Het basisstation van de Arlo heeft een alarmfunctie die op 100 decibel toch behoorlijk herrie maakt.

Onderstaand filmpje geeft de kwaliteit van de microfoon weer. Wanneer er iemand voor de deur staat, dan geeft de Arlo een melding. Direct kan er mee worden gekeken naar het geheel/of worden opgeslagen.

Abonnement of een NAS?

Een voordeel van de nieuwe Arlo is dat data ook lokaal kan worden opgeslagen op een USB-drive. Aangezien er twee USB poorten op het station zitten, zou er dus genoeg data weggeschreven kunnen worden. Let wel, als er wordt ingebroken kan het zo zijn dat ook de data mee wordt genomen.

Wat wel een gemis is, is dat de data niet naar een ReadyNAS kan worden weggeschreven.
Voor de NetGear ReadyNas user die een off-site locatie heeft voor een back-up zou allicht wel data langer dan een bepaalde periode willen bewaren. Aangezien dit er helaas niet is, dient een enterprise/consument toch een redelijke fee te betalen om meerdere camera's/beelden over een langere tijd op te slaan. Of dient iemand dit naast het Arlo basisstation te bewaren d.m.v. een USB drive.

Privacy

Hoewel Netgear een Amerikaans bedrijf is, zit deze toch ook onderhevig aan de Patriot Act. Dit houdt in dat de Amerikaanse overheid mogelijk data van jou als gebruiker op kan vragen, mochten ze je ergens van verdenken. Dit zal niet zo snel gebeuren als er elke zaterdag gezellig wordt gegamed of een film wordt gekeken met vrienden, maar het is wel iets wat in de achterhoofd dient te worden gehouden. Dit geldt eigenlijk voor en hoop IP-camera’s van bedrijven die in Amerika zijn gevestigd.

In iedere geval is het niet uit te zetten en maak je automatisch altijd gebruik van de cloud.

De connecties tussen de Arlo en de cloud/app e.d. lopen wel via een HTTPS verbinding, dus de kans dat een huis, tuin en keuken-hacker 'even' inbreken is dus nihil.

Sleeve

Het grappige van de Arlo is dat er ook sleeves te koop zijn voor de camera’s. Hierdoor kan een camera in een tuin worden geplaatst zonder dat mensen dit direct zien.

Apps

De Arlo is via de browser te gebruiken maar ook via de smartphones (Android/iOS). In dit geval kies ik voor de iOS app.
De installatie is kinderlijk eenvoudig. Loop een menu door, vul een email en wachtwoorden in, sluit alles aan door op sync te klikken en tadaa! Ready to go!

Laten wij even door de app lopen.

Er zijn een aantal betaalde opties beschikbaar, voor degene die hier interesse in heeft heb ik ze even allemaal neergezet :).

Het synchroniseren van de camera’s door op de sync knopjes te drukken, zijn de camera’s klaar voor gebruik!

Per camera zijn er opties om het e.e.a. te doen. Bijvoorbeeld:
- live meekijken
- live opnemen
- een foto maken van het moment
- de camera lichter of donkerder afstellen
- de microfoon gebruiken om iemand aan te spreken
- het muten van het geluid.
Uiteraard kan het beeld ook ‘full-screen’ worden gebracht.

In dit geval staat er rechtsbovenin een 4 en bij de tweede cam een 3, dit houdt in dat er 4 en 3 fragmenten zijn opgeslagen van bewegingen. Wanneer erop wordt geklikt, wordt de bibliotheek geopend.

De bibliotheek geeft een aantal mogelijkheden. Het markeren als favoriet van de video, het delen met vrienden via social media danwel via de chatapplicaties, doneren van de video naar Netgear voor nader onderzoek. Het downloaden voor eigen archief - dit wordt dan bijvoorbeeld op de iPhone opgeslagen. Of uiteraard het verwijderen van het filmpje.

De instellingen spreken ook voor zich. Geen lastige instellingen die doorgelopen moeten worden. Zo kan er gemakkelijk een camera worden aangezet of uitgezet.

Wat ik zelf erg fijn vond van de Arlo app is dat wanneer er een beweging wordt gedetecteerd er direct een melding van wordt gestuurd. Dat gaat met maximaal 2 seconden, ergo.. onwijs snel!

Netgear Arlo geeft een aantal opties mee, zo kan de cam worden ingeschakeld, uitgeschakeld, maar ook gebruik maken van of een planning of geofencing.

De planning is vrij eenvoudig in te stellen. Wanneer mag de Arlo recorden, en wanneer niet. Dit is ook erg fijn als het gaat om een bedrijfslocatie. Zo kan er na bijvoorbeeld 6 uur elke beweging worden opgeslagen. Een beveiliger kan op die manier ook meldingen ontvangen als er iets gaande is.

Uiteraard is er ook via de instellingen een abonnement te selecteren.

En met een beetje geluk pak je iemand die in je huis op zoek is naar de spullen onder je kerstboom.
De Arlo kan ook zeer snel overschakelen naar de infrarood camera. Wanneer dit gebeurd, dient de camera zich even snel af te stellen op de belichting, daarna is alles goed zichtbaar (bij onderstaande afbeeldingen ging de Arlo switchen naar de infrarood camera omdat het te donker werd - om dat ik er te dicht met mijn gezicht op zat).
Eén ding is zeker, zet je bril maar af, het maakt al geen verschil meer ;).

Onderstaand filmpe geeft de kwaliteit weer van de infrarood camera wanneer deze in een tuin wordt gehangen.

De Netgear Arlo is in mijn optiek best leuk speelgoed. Omdat het een gesloten systeem is, kan er ook weinig mis gaan. De applicatie werkt naar behoren en ziet er ook modern uit (vergeleken met de ReadyNAS app). Het is daarom ook te zien dat Netgear veel moeite in dit systeem heeft gestopt. Nadeel van een gesloten systeem is dat deze niet samen zou kunnen werken met een andere alarmsysteem/domotica producten.

Dat de Arlo ook direct meldingen geeft wanneer er een beweging is geconstateerd is ook erg fijn.
Een aantal keren vergat ik ook dat de Arlo in de gang stond/hing waardoor ik rustig voor het setje voorbij liep. Na flink gerinkel van mijn mobiel draaide ik mij om, om te realiseren dat ik gezellig op de cam stond. ”Smile you're on candid camera.”
Door geofencing of planning aan te zetten voorkom je dit probleem. Dit is ook gelijk iets wat echt een gegeven is met dit setje. Door het checken waar je bent gaat het systeem of aan of uit. Een gemiddeld setje die bijvoorbeeld alleen op planning werkt zou dus ook gaps kunnen hebben - bijvoorbeeld wanneer je een dagje eerder van huis gaat dan in de planning staat aangegeven. Woon je met meer dan mensen dan kan het wel weer een probleem oplossen, tenzij iedereen is aangemeld op het systeem.

Hoe dan ook is de Arlo een enorm handig setje. Het enige wat wel wat hoog is, is de prijs. Met zo’n 550 euro is het wel een kleine investering. Desondanks zit daar wel cloudopslag bij en en kan er tot 15! camera’s worden aangesloten op het systeem. Dat de camera’s echter ook van buiten het huis kunnen recorden is wel een groot pluspunt.

Dat er live mee kan worden geluisterd via de Arlo is overigens wel erg handig. Wanneer er iemand voor de deur staat, kan er rustig een gesprek met degene worden aangaan - waar de gebruiker zich ter wereld ook bevindt (mits er uiteraard internet is! :)).

Wat wel belangrijk is om mee te nemen, is dat de apps van Netgear geen 2-factor authentication hebben. Mocht iemand per toeval een wachtwoord raden, dan kan iemand anders gezellig met je meekijken wat je thuis zoal doet. Zorg daarom ook voor een goed wachtwoord.

Ander voordeel van de camera’s is dat de gehele set (op het basisstation na) draadloos is. Hierdoor kunnen de Arlo’s flexibel op alle mogelijke plaatsen worden bevestigd. Dat de accu ook erg lang mee gaat is ook erg fijn.

Terugkomende op de app is het een groot pluspunt dat de fragmenten zeer gemakkelijk af te spelen zijn. Daarnaast is het ook van meerwaarde dat de bestanden kunnen worden gedownload of zelfs worden gedeeld.

De Arlo krijgt van mij 4 van de 5 sterren.

En voor de reviewers onder ons is het geen slecht idee om een Arlo bij de voordeur op te hangen... :P

Heb jij ook een Netgear Arlo Pro slim beveiligingssysteem met 2 camera's?

Ik heb geen op of aanmerkingen op je review, maar arlo is een commercieel product wat eigenlijk niets met beveiliging te maken heeft.

Het is;
- Niet vandaalbestendig (met een stok of stuk hout ram je zo dat ding er vanaf...)
- T heeft geen IP rating
- Niet echt weersbestendig, hang zo'n ding is 3 maanden aan een strandtent in weer en wind en alles is gecorrodeerd. (bijv. bij natte periode, zo schijnt, krijg je condensvorming in je lens. andere merken maken gebruik van een fan in de camera behuizing (en bij de duurdere modellen ook een warmte elementje om bij koude omstandigheden of een laag dew-point) je lens zuiver te houden.
- je moet constant batterijen opladen of wisselen (dus die units op hoogte hangen om vandaalbestendige acties als afplakken/purspuit, verfbus is ook niet echt handig.
- Het ondersteunt geen POE
- Cloudafhankelijk, geloof me, dat wil je niet (zal ik best opmerkingen over krijgen, maar ik zit in security land en fatsoenlijke oplossingen op security camera gebied zijn niet cloud.
- De infrarood dempt niet bij objecten, wil zeggen, als je ervoor gaat staan moet de infraroodstraling zachter anders krijg je die overbelichte beelden zoals je foto die posten. en als er niks voor staat wil je juist verdere draagkracht van je infrarood bundel en moet ie vol open.
- En de demo filmpjes zijn allemaal leuk, maar t is zonnig en knalhelder weer en heb je met een camera van 10 euro ook goed beeld.

Ik kan nog wel ff doorgaan, maar voor ruim 500 euro zou ik liever kijken naar (budget) Hikvsion of als je meer geld te besteden hebt Axis. en tussen 300 en 3000 euro is er altijd wat te vinden. Dit soort 'rommel' zou ik nooit aan de gevel schroeven, want een beetje inbreker is hier niet echt van onder de indruk...

En algemene tips, mensen die spullen komen halen bij je, en die echt wat willen hebben hun gezicht bedekt, lichaamskleding aangepast, en heb je met de beelden niks. zorg voor goede verlichting op je terrein, hoe meer licht hoe beter, zorg voor zeer knap hang en sluit werk, en zorg voor vertragende maatregelen en desnoods een alarm systeem die op 110db begint te loeien.....

Dus Arlo krijgt van mij 2 sterren....(en dan mats ik ze want ik vind t eigenlijk 1 ster, ....)
En zorg dat je anti-kerntrek op je 3 sterren hang en sluit werk hebt, anders passen ze de roemense methode toe en binnen 15 sec staan ze in je huis.)

[Reactie gewijzigd door itlee op 5 december 2017 18:11]

HI Itlee,

Duidelijk verhaal! Arlo is ook meer voor de mensen die niet te veel tijd en moeite in een camera willen stoppen. En gewoon iets willen hebben wat 'werkt'. Een niet ingewikkeld systeem waarbij je een avondschool moet volgen om het te begrijpen. En dat is met de Arlo makkelijk gelukt. Kijk alleen al naar de install, ben je zo mee klaar.

Maar ik snap je punt. Maar dat geldt eigenlijk met alles, bijvoorbeeld; waarom komt men nog een complete pc bij de BCC of Mediamarkt, terwijl zelfbouw vaak beter is?!

Je laatste comment is overigens wel waar! Zorg voor veel licht. Dat helpt al een hoop.
Een zelfbouw pc is geen beveiliging apparaat. Je koopt deze dure spullen om je eigendommen te beschermen, Een axis, hikvision, bosch, sony, of wat voor IP camera je ook koopt, t is relatief eenvoudig, tuurlijk zal arlo met zijn wizards makkelijker zijn, maar als iemand met een stuk hout je camera van 250 eu van je gevel aftikt en je geen beelden hebt is het zonde geld...dat wil ik er alleen mee zeggen.

En dan zijn al je wizards voor niks....je apparatuur is kapot, je spullen zijn gejat en je hebt niks.....

thats all ;)
Bedankt voor je uitgebreide review. Wat ik eigenlijk nog mis is informatie over de manier waarop beweging wordt waargenomen. Dus de kwaliteit van de detectie. Ik heb nu een systeem met foscam cams aangesloten op een NAS, maar de detectie van de camera’s of via synology is een drama. Of teveel of te weinig detectie. Hoe zit dat hiermee?
Hi Sdendekker,

Duidelijke vraag! De camera's reageren redelijk snel op bewegingen. Ik ben zelf aantal keren gewoon voorbij gelopen, of heb een 'pantoffel' door mijn huiskamer heen gegooid. Daar reageerde de Arlo's wel op.
Dus naar mijn beleving best prima.