Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Lachesis (Wit) Review

Anonnymous! 6 februari 2010, laatste update op 17 november 2015, 1.129 views

Razer Lachesis (Wit)

Pluspunten

• Goede ergonomie
  • zowel palm- als claw-grip
  • Ambidextrous Design
  • Veel opties
  • uiterlijk
  • Prestaties
  • Lang stevig snoer
  • Goede verpakking

Minpunten

• 2 van de 4 knopjes moeilijk te bedienen vanwege Ambidextrous design.
  • Profile button op onhandige plaats
  • Profile switchen gaat haperend

Hallo Tweakers,

De Razer Lachesis heb ik flink wat maanden geleden gekocht als vervanging van mijn Pro Solutions v1.6, hier heb ik nog steeds geen spijt van en dus deel ik nu mijn mening hier over.

specificaties
De beloofde specificaties van razer zijn:
- 4000dpi Razer Precision 3G Laser sensor
- Scroll wheel with 24 individual click positions
- Zero-acoustic Ultraslick Teflon feet
- Gold-plated USB connector
- Seven-foot, lightweight, non-tangle cord
- Approximate size: 129mm (length) x 71mm (width) x 40mm (height)

Flink wat beloftes dus, laten we kijken of Razer deze waar maakt.

Uitpakken
Dit beestje is ook weer te vinden in een mooie zwarte Razer doos met daarin de volgende spullen:
- Een Razer Lachesis
- Kartonnen reclame plaatje
- Twee Razer logo stickers
- Driver Cd

Ergonomie
De lachesis vind ik het grotere broertje van de Razer Salmosa, deze heb ik al eerder vergeleken en zal ik niet weer doen, puur omdat ik de Salmosa nu niet voor handen meer heb.
De lachesis vind ik het lekkerste Razer beestje die ik ooit in mijn handen heb gehad, hij ligt heerlijk in mijn hand en ik heb goede steun bij mijn handpalm.
De muis is een kruising tussen een palm-grip muis en een claw-grip muis, dat betekent dat je zelf kan bepalen of je hem in je gehele palm houd met je vingers plat of dat je hem in je ‘’klauw’’ houd met je vingers bijna loodrecht op de knoppen, dit is natuurlijk ook afhankelijk van de vorm van je hand.
Voor snelle shooters gebruik ik meestal de claw-grip maar als ik een sniper vast heb merk ik dat ik de muis als palm-grip muis gebruik, ik heb meer controle dan, maar dat is persoonlijk.

De Razer Lachesis is ontworpen voor zowel de linker als de rechterhand, ik vind de muis in beide handen even lekker liggen dus dat lijkt mij wel in orde.
Er zitten twee knopjes bij je duim, hier kan ik makkelijk bij en geven flink wat weerstand om er voor te zorgen dat je ze niet per ongeluk indrukt (iets waar ik bij de deathadder wel last van heb).
Aan de linkerkant van de muis zitten ook twee knopjes waar ik wel met mijn pink bij kan maar ze zijn lastig te bedienen, maar deze zijn wel weer goed bereikbaar voor de links handige mensen onder ons (Ambidextrous design).

Uiterlijk en bouwkwaliteit
De Lachesis vind ik mooi, heel mooi, hij ziet er brutaal en stoer uit maar tegelijk ook sjiek en slank.
Van opzij zie je dat de muis lang en slank is maar aan de achterkant (tegenover het snoer) toch stijl afloop, dat is voor de palm steun.
Wat ook opvalt zijn de twee knopjes onder het scrollwiel, je ziet dit wel vaker maar op deze muis vind ik toch dat ze mooi en apart zijn verwerkt, later meer over de functies van alle knoppen.
De (in mijn geval) witte verlichting ziet er ook mooi uit, het scrollwiel is wit verlicht en het Razer logo ook, dit logo gaat langzaam aan en uit.

Slijtage is bij mij aan de onderkant (teflon voetjes) bijna niet te vinden omdat ik over een Razer Mantis beschik, deze is zacht en laat je muis dus niet zo snel slijten.
Wel zie ik dat bij mijn vingertoppen het buitenste rubber laagje aan het wegslijten is, maar dit is nog maar amper zichtbaar en dat na 8/9 maanden.

Er zit een 213cm lang snoer aan met een gold plated usb aansluiting.

De lachesis is bedoeld als pro muis, dit merk je aan de uitgebreide ergonomie en de vele buttons die er te vinden zijn.
Ten eerste zijn er de twee buttons onder het scrollwiel, deze gebruik ik voor het verstellen van de DPI waarde, ze zijn erg gemakkelijk in gebruik.
De twee buttons bij mijn duim gebruik ik voor On-The-Fly-Sensivity en voor de letter ‘’m’’ om maps tevoorschijn te toveren in sommige games.
Aan de onderkant van de muis is ook nog een “profile Button” te vinden, deze gebruik ik echter niet omdat ik daarvoor de twee lastig te bedienen knoppen gebruik, en deze profile button zit aan de onderkant, wie draait zijn muis nou om tijdens het gamen?

De bouwkwaliteit vind ik zeer goed, dit omdat de muis niet kraakt of meegeeft als je er in knijpt, drukt of op leunt.
Ook zit er vrijwel geen speling in het scrollwiel en deze is zeer responsief.
Het gewicht is perfect, ik heb een goede muismat waar de muis heel goed overheen glijd en dus houdt ik wel van een muis met weinig gewicht, de lachesis is mijn vriend.

De bekende teflon voetjes zijn ook hier weer aanwezig en doen hun werk prima, wel raad ik iedereen aan om een zachte muismat te nemen zoals de Razer Mantis om snelle slijtage te voorkomen.

Werking en Software
Ook de Lachesis word door windows 7 direct herkent en ge´nstalleerd en hij werk dus prima out of the box.
Maar als pro gamer wil je natuurlijk alles uit je muis halen en ga je direct naar de razer sit om de nieuwste software te downloaden.

Met deze software kan je alles op een gemakkelijke manier instellen, alles zoals acceleration, On-The-Fly-Sensivity, macros, en de verlichting (aan of uit).

Alles werkt perfect, On-The-Fly-Sensivity is makkelijk in gebruik en de precisie is zeer goed.
Ook in windows vind ik het makkelijk werken met een muis als deze, je hoeft niet na te denken, de cursor gaat heen waar jij hem wilt hebben.

Laten we een potje gamen.

Gamen
Van alle Razer muizen vind ik de Lachesis er met kop en schouder boven uit steken (mischien is de mamba beter?, nog niet geprobeerd)
Headshot maken is een eitje, reactie tijd is immens, en sluipschuttertje spelen in combinatie met een lachesis muis is een stille dood voor uwe vijand.
De On-The-Fly-Sensivity is een must have voor elke gamer, je sensivity on the fly instellen is voor mij onmisbaar geworden.
Het enige probleem met deze functie is dat sommige games uit full screen modus gaan vanwege de pop up die verschijnt, deze pop-up kan je uitschakelen en dan is het probleem weg.
De profile button kan handig zijn, maar persoonlijk gebruik ik dit niet echt, je muis hapert even dus dit ingame gebruiken is een no go, alle instellingen kan je on the fly al instellen zoals de eerder beschreven sensivity maar ook je DPI waarde.
De groote van de stappen waarin je de DPI waarde kan verstellen kan je zelf bepalen, die kan je verstellen tussen 125 en 4000.
De polling rate heb ik altijd op 1000hz staan, waarom zal die lager moeten?

Mijn conclusie
De Razer lachesis heb ik destijds aangeschaft voor 80 euro bij de mediamarkt, ik bezit hem nu voor maanden al en ik zie nu al wel dat hij nog een stuk langer mee kan.
Ik heb dus nog geen spijt van deze aanschaf en hij is zijn geld meer als waard.
Het is een goede muis met een goede grip, ook heb ik geen last van mijn handen na het gamen en presteerd hij zoals Razer belooft heeft.
Tegenwoordig is de Razer lachesis voor een flinke 50 euro te verkrijgen.

Anonnymous!

• Razer Mantis Control
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Razer Lachesis (Wit)?

dat het profile switchen vertraging oplevert komt door het feit dat telkens wnr je van profile switcht meestal ook een andere usb driver geladen wordt (omdat de dpi verandert maar ook de polling rate)
VonWiking:

Dankjewel
Hoe deze zich verhoudt tegenover Logitech muizen weet ik niet, ik vind die muzien persoonlijk niet zo lekker in de hand liggen en heb er nooit eentje aangeschaft.

Pinobot,
Het probleem wat jij beschrijft heb ik geen last van, Mijn wijsvinger heeft er geen last van aangezien ik meestal in de claw-grip zit.

Zijknoppen vind ik zelf eigenlijk wel lekker, de weerstand die ze bieden vind ik goed genoeg om er voor te zorgen dat ik ze niet per ongeluk indruk maar zijn ook niet weer teveel, met mijn duim zijn ze makkelijk te bedienen.

Ben jij dat op het filmpje? ik zou mijn ledjes met een muiskapje eraan niet zo aan die snoertjes laten bungelen :P
De draadjes zitten niet direct op het ledje gesoldeerd maar op een printplaatje. :)
No_Name_Needed,

terwijl je de dpi wel on-the-fly kan verstellen door middel van knopjes zonder dat het hapert maar dan ineens niet?, en als je twee profielen heb met dezelfde poling rate is het net zogoed, ik ben dus nog niet overtuigd dat het niet anders kan.
raar, als bij mij het poling rate hetzelfde blijft hapert het niet. Ik ga het voor de zekerheid nog eens testen.

Kan ook zijn dat de driver sowieso opnieuw geladen wordt ook al is het polling rate hetzelfde. ( praktisch is het niet maja)

Ik ga het nog eens uittesten allesinds
Mooie review, dank je wel.
Hoe verhoudt deze muis ten opzichte van zijn Logitech-tegenhangers, zoals
de G9?
Enig idee?
Ik heb 'm ook al een tijdje en hoewel 't een fijne muis is krijg ik nu toch last van m'n vinger bij lang gamen.
Het probleem is dat de linker- en rechterklik hol zijn, hierdoor wordt m'n wijsvinger in de holte gedwongen en staat niet meer loodrecht op de knop, ik druk dus schuin op m'n vinger waardoor het gewricht zeer gaat doen.
Ik heb de zijknoppen wat aangepast, die waren te lastig om snel in te drukken. Je bent een tweaker of niet. :P
Heb een Logitech mx815 (oud beestje dus ) ligt lekker in de hand en gebruik hem nou toch al een paar jaar, geen last van rsi, ook niet na uren bezig te zijn, ik vind hem nog altijd een van lekker in de hand liggende muizen :*)