DFI Lanparty UT nF3 250Gb, nForce3 250Gb (ATX, AGP, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394) Review

theHankyPanky 8 december 2005, 730 views

Pluspunten

• Zeer goede overclock functies, een beetje know how is wel een vereiste. tot voor kort dus zeer stabiel en met prima prestaties.
  • Ook het aan/uit en reset knopje op het mobo zelf vond ik een ok uitvinding
  • Ook had ik (tot tegenstelling van het msi k8n neo platinum mobo ) geen geheugen probs. verschillende (ook c merk) geprobeerd zonder probs....

Minpunten

• Levensduur was bij mijn mobo dus zwaar onder de maat, maar ik krijg er wel 2 jr garantie op....
  • zoals eerder al aangegeven deed de netwerkcontroller soms raar

Layout Score: 5
Heb dit boardje nu bijna een jaar en hij heeft helas de geest gegeven. Destijds heb ik dit boardje gekocht omdat mijn MSI K8N Neo Platinum (met dezelfde nforce 3 250 GB chipset) het na 1 maandje al de geest gegeven en ik had geen zin om 6 weken te moeten wachtten op een nieuwe. helaas heeft nu ook deze DFI de geest gegeven (reden tot op heden onbekent).
Verder moet ik zeggen dat het een prima mobo is. Vrijwel alles kan je tweaken en naar eigen zinnen afstellen. Verder kan ik je aanraden om een northbridge cooler te planten want die schijnt nogal eens warm te worden (wie weet ook de oorzaak bij mij , had er namelijk geen) helaas komen er bijna geen nieuwe drivers meer uit voor dit boardje, de meest richten zich op de NF4. deze drivers zijn deels ook geschikt voor de nf3 maar ik was daar niet heel tevreden over (netwerk controller functioneerde niet echt super en kon niet worden ge-deinstalleerd)

Heb jij ook een DFI Lanparty UT nF3 250Gb, nForce3 250Gb (ATX, AGP, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394)?

Dus je weet eigenlijk nog steeds niet hoe die de geest heeft gegeven ?

Waarom niet naar de NF4 dan ?
Zeker omdat je zelf al aan geeft dat er haast geen drivers meer te krijgen zijn .
Lijkt mij dan beter is wat verder te kijken .
Mischien kwam het wel door drivers , nf4 drivers op een nf3 gebruiken lijkt me niet echt de bedoeling . Is compleet andere chipset :?

" Verder moet ik zeggen dat het een prima mobo is "
Knap dat je dat kan zeggen als het zo snel kapot gaat . ;)
Weet je zeker dat je nog garantie hebt na al het overclocken en verkeerde drivers gebruiken?
;)