Specificaties Voordeelbundel met 1TB interne opslag - Bekijk alle specificaties

Microsoft Xbox One X Zwart Review

HaX0r 30 november 2017, laatste update op 3 december 2017, 790 views Product gekocht

Microsoft Xbox One X Zwart

Enkel gekocht voor de enhancements van Skate 3. Duur voor mijn gebruik eigenlijk maar ach, nostalgie hè. Vind dat er vrijwel geen degelijke moderne games beschikbaar zijn. Aangesloten op 1440p monitor. Die resolutie is nog niet ondersteunt, het valt nog te bezien of games super-sampled 4k of 1080p blijven upscalen.

Pluspunten

• Skate 3 Enhanced en in 1080p ipv blurry 720p. Ziet er zelfs upscaled naar 1440p super goed uit! Ea's UFC 2 ziet er nog steeds niet uit met allemaal jagged lines...
  • Fan is goed stil! Geen takke herrie meer zoals de Xbox One S.
  • De hoop op native 1440p op of 4k supersampled naar 1440p support voor games. *Elk spel heeft ook weer eigen output resolutie(s) dus valt allemaal nog te bezien.

Minpunten

• Opstarttijd is traag, wtf echt?
  • Bouwkwaliteit.
  • Aanbod games. Komen veelal alleen nog maar vieze cashgrab games met een betaald gokspel element voor online. Ook practisch geen exclusives en waarschijnlijk komen er nooit Xbox One X only games.
  • Forced updates en update tijd.
  • Traag home interface. Bloatware die niet uninstalled kan worden. Cortana bijvoorbeeld, met een klik op het cortana logo op de verkeerde plek zet cortana zichzelf weer aan met alle default settings, raar want op verschillende plekken wordt wel netjes gevraagd of het aangezet mag worden bij klikken op het logo of settings van Cortana.
  • Nog steeds shitty settings, moet beetje hacky lopen doen om mijn beveiliging zo in te stellen als ik zelf wil. Customizability opties zijn wack.
  • Bijgeleverde controller zat zoals zoveel geleverde controllers van de Xbox One S ook een beetje shit in elkaar. Kon erger echter, je hebt ook dat het plastic zo overelkaar zit dat je je poten er aan opensnijd. Heb het er maar bij gelaten, anders zit je misschien wel 3x pakketjes over en weer te sturen met Microsoft totdat je een degelijk in elkaar gezette controller krijgt.
  • Trieste goedkope Wi-Fi adapter die practisch geen gebruik kan maken van mijn 5G band. Heb PC op zelfde afstand met geweldige connectie.

Randapparatuur Score: 1
Spelaanbod Score: 1
Multiplayer Score: 1
Enkel gekocht voor de enhancements van Skate 3. Ook Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 , EA Sports UFC 2 en Madden NFL 18 in mijn bezit, niet dat ik die allemaal daadwerkelijk ooit speel. Duur voor mijn gebruik eigenlijk maar ach, nostalgie hè. Vind dat er vrijwel geen degelijke moderne games beschikbaar zijn. Aangesloten op 1440p monitor. Die resolutie is nog niet ondersteunt, het valt nog te bezien of games super-sampled 4k of 1080p blijven upscalen en dit zal ook nog eens per spel blijven verschillen.

Zal deze review wellicht nog aanvullen op basis van vragen van de community. En als native 1440p support beschikbaar wordt. Maar het gros zal waarschijnlijk in de reacties blijven. Stel gerust al je vragen.

Heb jij ook een Microsoft Xbox One X Zwart?

Meer advertenties

Ik heb zelf de Xbox One en Xbox One X en sorry, maar wat schrijf je een hoop onzin.

Bouwkwaliteit? Echt? De Xbox voelt echt heel degelijk aan, alles is strak verwerkt en de HDMI poorten zijn versterkt, ingebouwde voeding, kleiner dan ooit en muisstil. Wat is daar een minpunt aan?

Aanbod games? De Xbox is net uit en er zijn al heel wat spellen die Enhanced zijn of komen met updates. Zeer nette support tot nu toe.

Forced updates en update tijd. Heb je met iedere console van deze tijd, daarnaast kan je ze wel degelijk skippen, maar kan je alleen niet online. Logisch ook.

Controllers van de Xbox zijn altijd een van de beste geweest en dit is met de Xbox One X niet anders. Zeer degelijk en ligt lekker in de hand.

De Interface is ook al een heel stuk beter geworden dan de originele xbox One. Ik heb in ieder geval nog geen traagheid kunnen ontdekken.
Bedankt voor je reactie. Mijn mening is subjectief en niet onderhevig aan logica nog jouw mening, ik vind het jammer dat je het desondanks als onzin weet te bestempelen. Persoonlijk vind het aanvoelen en ogen als een goedkoop homp plastic, met cheap-ass bulk hardware er in bedenk ik er dan bij. En ik vind voor wat er in zit het een groot log ding. Je hebt een stuk kleinere gaming laptops die effectief krachtiger zijn.

Enhanced games zijn tof, maar voor mij persoonlijk zit er bar weinig tussen. Hij is uitgekomen zonder exclusives en die gaat hij waarschijnlijk ook nooit krijgen. Ik heb deze console enkel voor console/Xbox exclusives, ik heb een volwaardige pc voor (als ik al eens game) het overige aanbod mocht het om een PC/Console game gaan.

Tja, andere consoles. Ik heb toch alleen met deze te maken? Ik hoef ook geen updates noch Windows 10 te nemen om mijn PC games te blijven spelen. Blijft allemaal gewoon werken. Onzin dat je dan niet online kan gamen. Pas als er een fout zou ontstaan met de werking van Xbox Live tussen mijn client en server door veranderingen zou het kunnen dat je social shit niet meer werkt binnen het platform, en dan nog zouden die games prima online speelbaar blijven. Maar mocht dat dus geupdate zijn bijvoorbeeld geen voice support meer bieden. Games en hun servers functioneren grotendeels los van Xbox Live. Pas als er (grote) problemen zouden ontstaan online afkappen. Nu kan Microsoft mij elke update door mijn neus boren omdat ik anders niet Online mag. Belachelijk als je het mij vraagt!

Dat lijk mij prettig. Ik heb zelf helaas sinds de Xbox 360 absurd veel problemen met controllers gehad. Van spontaan kapotte controllers tot bouwkwaliteit problemen. Bij aanschaf van Xbox One S uit zo'n actie oplage pakket heb ik tot 3x toe een slecht in elkaar gekunstelde controller moeten wisselen. Een plus punt van Microsoft is hun customer support maar dat vind ik niet onderdeel van een console. Maar vanaf de Xbox 360 heb ik altijd goede ervaringen met hun CS gehad. Wel jammer dat het altijd zo vaak nodig is bij hun console producten. Remember the Red Ring of Death?

Iets beter ja maar nog steeds bagger en traag. Traagheid zit hem voornamelijk in het openen van nieuwe pages binnen het interface. Ze hebben ook stiekem heel veel binnen hun eigen containers draaien van het interface. Al die dingen moeten gestart worden als je ze wilt bereiken en ook nog vaak data ophalen over het internet. Hun interface had wat meer een interface mogen zijn als je het mij vraagt. ;)

*Edit* Zie dat je ondertussen je eigen review hebt gedaan. Als ik je punten zo zie zou ik zeggen dat je een 4 zou geven geen 5. Niet dat ik kan bewijzen dat je dat doet of dat het daadwerkelijk zo is, maar het zou zonde zijn als je een review enkel het hoogste cijfer geeft om het totale cijfer te balanceren met die van mij. Dat haalt de waarde van alle reviews onderuit. Als iedereen oprecht becijfert komt daar vanzelf een mooi gemiddelde uit. Misschien kan je je review wat vollediger maken om de perfecte score van 5 sterren beter te beargumenteren?

[Reactie gewijzigd door HaX0r op 1 december 2017 17:33]

Een console vergelijken met een PC is inderdaad grote onzin.
en ''Hacky'' lopen doen met een next gen console ? lijkt me stug en beetje opschepperig klinken.
En de controllers die shit in elkaar steken ? serieus ?
Misschien overstappen op de PS4 (pro) een idee voor jou.
Heb nog nooit klachten gehad met de ps4.. super snel..super snel laden..beeld is niet beter en niet slechter dan van een xbox en de controllers voelen lekker en logisch aan in vergelijking van xbox controllers.
ow en 4k gaming..verschil merkt geen mens. en zeker niet op een tv die niet groter is dan 75''
Bedankt voor je reactie Bench. Je doet helaas wel erg veel aannames en je spuwt een beetje vuur, ik zal proberen het een ander op te helderen voor je.

Ik vergelijk nergens echt een Console met een PC maar gebruikte het enkel om een punt te maken over de achterliggende techniek en het aanbod van games.

Of ik het nou in eerste instantie in een fysieke winkel of thuis had gezien en gevoeld, dat verandert nog steeds niets aan de kwaliteit van het product. Dus ik snap dit statement: "Je weet wat je koopt en had dus de kwaliteit kunnen voelen en zien in de winkel." echt niet van je? (Ik heb het overigens niet in een fysieke winkel gekocht niet dat het iets uitmaakt.)

Hacky op deze manier gebruikt betekend omslachtig. En ja het is triest dat je omslachtige handelingen moet verrichten wanneer dan ook. In dit geval moet je maar er ook nog eens per toeval achter komen dat je als je een bepaalde setting als eerste instelt en vervolgens een aanpassing doet buiten dat profiel om je wel auto-login kan hebben zonder pincode maar met wachtwoord vraag voor aankopen of settings wijzigingen. Als je eerst dit wel instelt vervolgens deze verwijdert dan een ander profiel instelt en dan auto login aan zet en dan de pincode verwijdert en een ander profiel instelt. Zoiets was het ongeveer.

Maar deze beveiligingsconfiguratie is eigenlijk niet ondersteunt. Waar ik nu dus een wachtwoord moet invoeren zou je normaal gesproken met mijn opstelling met auto-login een pincode moeten invoeren. Als ik trouwens weer iets verander in mijn beveiligingsinstellingen moet ik weer helemaal dit ingewikkelde riedeltje lopen doen om het weer in te stellen zoals ik zelf wil en niet hoe Microsoft het mij standaard aanbied binnen hun profiel opties.

"Wifi gebruiken voor ''Online gaming'' vind ik zowiso het meest domme wat ik mensen ooit heb zien doen." Met een degelijk Wi-Fi netwerk en nog beter op je 5G band is dat prima te doen. Desondanks, waar lees jij dat ik over mijn Wi-Fi online game? Ik heb hem tot dusver vrijwel uitsluitend voor local play gebruikt en om een forced update binnen te halen voldoet Wi-Fi prima hoor. Ik vind jou opmerking hier trouwens wat "denigrerend" klinken! ;)

Ja, serieus. De dagen van de Xbox 360 controllers zijn voorbij. Die waren zeer degelijk alleen kregen vaak andere mankementen zoals kabelbreuk. Van elk product heb je natuurlijk er een paar verkeerde tussen zitten, maar ik vermoed omdat het van dirt cheap materiaal is en ook zo goedkoop mogelijk in elkaar gezet wordt krijg je sinds de Xbox One S vaker dit soort fouten. Deze trend geld helaas voor het gros van alle hardware tegenwoordig.

Heb je mijn review wel gelezen? Ik heb het enkel voor Skate 3 en die is helemaal niet speelbaar op de PS4. Super snel dit super snel dat, het leest alsof je als een fanboy kwijlt over je PS4, maar kan het mis hebben uitteraard. Misschien heb ik hier ook al een PS4 Pro staan die stof loopt te happen. :+

[Reactie gewijzigd door HaX0r op 4 december 2017 10:39]

Beste,
Om te beginnen zie ik geen aannames ergens in mijn commentaar.
Het omslachtige kan ik me wel iets bij voorstellen met je instellingen maar dat zal verder zeker niet voor problemen zorgen. Vooral niet omdat het een console betreft die maar voor 1 ding specief op de wereld is gebracht.
Het tijdperk van degelijkheid is inderdaad voorbij, maar dat wilt niet gelijk zeggen dat je zooi in je handen vasthoudt.
Ik zeg heel eerlijk dat ik zelf de kwaliteit van heel veel spullen vind achteruit gaan en de enige reden dat er jackpot voor gevraagd kan worden is uiteraard het logo en of dat je simpelweg niet zonder kan.

(Trieste goedkope Wi-Fi adapter die practisch geen gebruik kan maken van mijn 5G band. Heb PC op zelfde afstand met geweldige connectie)
Is jouw commentaar toch ? Dus een prima 5G verbinding zal het niet zijn dus. Ik zou het zelf niet weten want heb bewust geen wifi in huis.

En voor het fannboy gekwijl ..
Ik bespeel beide consoles zowel de ps4 als de x en ik trek geen partij.
En dat is voornamelijk om mijn favo xbox only games te kunnen spelen en voor de ps4 geld exact het zelfde.
Ik vind ze er beide lelijk uit zien..beide hebben geen klasse en style..ze staan ook niet voor niets in de meterkast.
Maar vind wel dat de ps4 meer voordelen heeft dan de x. En dan heb ik het om te beginnen over de controller die jij/u zo verschrikkelijk vind.
Opstarten ps4 gaat veel sneller.. Laden van games (mijn ervaring met gta5) gaat niet overdreven veeele malen sneller en zo zal de x ook zeker zijn voordelen hebben maar dat zal altijd een competitie blijven.
Aah de PC vergelijking sloeg dus daar op. Een Wi-Fi adapter of hij in een console of PC zit is nog steeds een Wi-Fi adapter. Dat van die pc is enkel om aan te duiden dat een andere adapter op vergelijkbare afstand wel goed werkt dus dat het aan de adapter ligt. Maar ik snap de verwarring nu. De Xbox One X is stiekem trouwens gewoon een PC maar met een beveiligde modificatie van Windows 10.

Hehe. Fijn, dan begrijpen wij elkaar. Ik vind persoonlijk ook die controllers van beter kwaliteit maar de Xbox One controlers liggen dan weer wel lekkerder in de hand.

Hopelijk komt er een tijd zonder vendor lock-in. We hebben al een prachtig modulair systeem waar iedereen binnen zijn budget in terecht kan. Het zou leuk zijn als er een verbod zou komen op vendor lock-in en console fabrikanten verplicht zouden worden gesteld dat de gebruiker de mogelijkheid moet hebben om een eigen besturingssysteem te draaien op de hardware.

Bij handhelds is dat wat lastiger maar bijvoorbeeld de controllers en/of extra schermen van consoles zouden eigenlijk allemaal als randapparatuur voor de PC kunnen worden verkocht. Hopelijk wordt dit een nieuw hoofdstuk in het gaming landschap.

*Ow die aannamens, waar ik dan weer van aannam dat het aannamens waren: Dat ik het trachte de Xbox One X met een PC te vergelijken, dat ik in de winkel de kwaliteit had geïnspecteerd of zo iets?, dat ik Wi-Fi gebruik voor online gaming. Maar ja, je kan het ook uit het luchtledige hebben gehaald maar het is wel een reactie binnen mijn review en een reactie op een reactie van mij.

[Reactie gewijzigd door HaX0r op 3 december 2017 15:59]

>Fan is goed stil! Geen takke herrie meer zoals de Xbox One S.

ehh, de One S is toch niet bepaald luidruchtig te noemen...
Helaas zijn er behoorlijk wat Xbox One S'n in omloop met een luidruchtige fan. Microsoft neemt die wel aan om in te ruilen maar je hebt een grote kans dat je er dan weer één krijgt met hetzelfde noise level. Check zelf maar even hoeveel hits je krijgt op search engine x.
Ik hoor eigenlijk weinig tot niets over bestaande games van de 360 en xbox one en hun performance op de X. Voor de X zijn nog niet veel echte spellen beschikbaar. Logisch het ding in net uit. Enhanced games van de One zouden wel goed moeten werken. Ik heb het idee dat de meeste spelen met een oudere tv en dus max HD zullen gebruiken. Ben wel benieuwd hoe soepel dit werkt.

Begrijp ik het goed dat je geen patches / updates installeert? Dat lijkt me onverstandig. Tenzij je natuurlijk nooit online zou gaan. Echter patches kunnen ook zaken optimaliseren en zaken versnellen, naast de security updates.

Ik denk dat het beoordelen van een console op puur een game niet echt een goede review. Simpelweg een console is voor een deel net zo goed als de geschreven software van een game. Kan dus ook zijn dat de game slecht presteert en het potentiaal niet uit de console haalt.
Heb zelf de Xbox One X. Ik vind de review erg negatief. Bij mij werkt ie uitstekend. Zeldzaam mooi beeld. Diverse 4K games met HDR en zelfs Dolby Atmos audio. Ook diverse andere Xbox One X enhanced games. Speelt ook oudere Xbox games. Tevens 4K UHD bluray speler! Controller voelt prima aan. Voor wie wil zijn er diverse andere controller opties. Streamen m.b.v. de Xbox app werkt bij mij ook voortreffelijk.
Voor optimale beleving moet je de Xbox wel verbinden met goede hardware.

[Reactie gewijzigd door gmp op 4 januari 2018 22:34]

Bedankt voor je reactie gmp. Ik vind het opmerkelijk hoeveel positieve lullo's zich stoten aan mijn review. Volgens mij hebben jullie allemaal last van cognitieve dissonantie. Waarom loop je nog reviews te lezen als je dat ding al hebt? Als je een product al gekocht hebt en helemaal als dat zo geweldig is lees je toch zeker geen reviews meer? Dan voelt het blijkbaar toch niet helemaal goed, snel nog een keertje bevestiging zoeken voor die aankoop waardoor je portemonnee weer wat lichter is geworden.

Schrijf je eigen review en prijs dit imposante mormel de hemel in of ga ergens anders even lekker onzeker en teleurgesteld zijn. Ik ga hier niemands aankoop goedpraten. Ik probeer mensen te informeren met mijn oprechte mening over dit product. En ik stelde mij beschikbaar voor vragen van mensen die overwegen tot aankoop over te gaan. Daadwerkelijke vragen over mijn review zijn natuurlijk ook welkom.

Sorry dat ik jou nu er uit pik maar ik ben het een beetje zat met iedereen die loopt te huilen hier. Prima als er discussie is maar tot nu toe zijn de reacties niet echt gezonde reacties die dat uitlokken maar meer zeurende statement reacties puur om tegengeluid te geven. Looking at you @Josduppen! ;)
@HaX0r

Start de Xbox ondertussen nog steeds langzaam op? Ik heb dit vooralsnog niet ervaren, namelijk. Misschien dat dit met updates is verholpen.

Wat je over de controller vermeldt heb ik met eentje uit 2015, maar die gebruik ik voor player 2 ;)
Helaas wel ja, hij is gelukkig niet trager geworden met updates. Stabiel sloom, dat dan weer wel. ;)
Ik heb hem volledig uitstaan houd jij hem soms op stand-by?

Microsoft heeft in mijn ervaring altijd uitstekende klanten service. Kleine moeite om even een nieuwe te vragen toch? Of geeft die snijdende pijn in de handen player 2 je soms net die cutting edge bij het gamen? }) :P
De Xbox maakt een koude start, dus kan alleen maar sneller :P

Het woord 'snijden' ligt misschien in mijn geval wat genuanceerder; de naden aan de onderkant zijn duidelijk merkbaar, maar ik heb geen EHBO-cursist ter plekke nodig wanneer er multiplayer gedaan wordt :) Klantenservice is inderdaad dik in orde. Heb destijds met de Xbox 360 wel eens aan de lijn gehangen.