Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)

Specificaties Modulerende Aan/uit thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

Nest Learning Thermostat V3 (Zilver) Review

Las2016 29 november 2017, laatste update op 29 november 2017, 1.260 views Product gekocht

Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)

Mooi product, dat na aanpassing de verwachting heeft overstegen!

Pluspunten

• kwaliteit
  • gebruikersgemak
  • integratie mogelijkheden met andere producten
  • Ondersteuning warm water/ zonneboiler

Minpunten

• euhm geen idee

Kwaliteit Score: 5
Heb reeds 4 jaar een modulerende Viessmann Vitodens 100 ketel met een draadloze Honeywell thermostaat. Wilde de verwarming graag ook vanuit een app kunnen bedienen en heb daarom de Nest V3 aangeschaft. Een installateur heeft me hierbij geholpen met aansluiten. Toen kwam ik erachter de de Honeywell thermostaat slechts met aan/uit werkte, omdat de X21-connectie in mijn ketel ontbrak die moduleren mogelijk maakt (deze is bij de installatie 4 jaar geleden door de vorige installateur blijkbaar niet geplaatst).

Heb de X21-kabelboom in Engeland besteld en dit zelf in de ketel geplaatst. Kon niet missen met de handleiding van Viessmann. Daarna de Nest Heatlink van aan/ uit naar Opentherm omgezet (2 kabeltjes verplaatsen en klaar). Na het omzetten in de settings op de thermostaat werkt de Nest niet alleen modulerend, maar kan ik ineens ook de temperatuur van mijn zonneboiler (300 liter water voor kraan & douchen) beheren. De temperatuur hiervan zat gemiddeld tussen de 50 en 57 graden. Heb dit nu standaard op 60 graden ingesteld ivm Legionella.

Dus mijn verwachting is overstegen, daar meteen een ander "probleem" (de lage watertemperatuur in de boiler) is opgelost.

Heb 1x gebeld met Google met vragen en kreeg direct goede informatie van een vriendelijke medewerker. Top!

Zou dit product 100% aanraden (Zeker in combinatie met andere Nest producten en Hue is voor mij de meerwaarde gestegen).

Heb jij ook een Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)?