Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)

Specificaties Modulerende Aan/uit thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

Nest Learning Thermostat V3 (Zilver) Review

hans.geurtsen 26 november 2017, 533 views Product gekocht

Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)

Prachtige thermostaat met eenvoudige basisbediening en geavanceerde mogelijkheden. Werkt perfect, ook met onze modulerende Vaillant CV ketel via OpenTherm.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Zeer eenvoudige basisbediening
  • Ruime geavanceerde mogelijkheden
  • Werkt perfect met modulerende CV ketels via OpenTherm
  • Regelt goed en comfortabel
  • Google Home integratie

Minpunten

• Installatie vereist enige elektrotechnise kennis

Kwaliteit Score: 5
In tegenstelling tot andere reviews, ben ik zeer enthousiast over de Nest. Ik vermoed dat andere negatieve reviews of al gedateerd zijn of voortkomen uit het feit dat je wel moet weten hoe je de Nest aan moet sluiten. Ik heb de HeatLink (het apparaat wat bij de ketel geplaatst moet worden) in het trapgat naar zolder opgehangen. Zo was de aansluiting naar onze Vaillant modulerende ketel nog eenvoudig aan te leggen en verwachtte ik dat de voor OpenTherm vereiste draadloze verbinding met de Nest geen problemen zou geven. De HeatLink heeft bij draadloos gebruik slechts een 220V stroomvoorziening nodig en een twee-aderige kabel naar de OpenTherm aansluitpunten van de CV ketel. Na deze aansluiting en het ophangen van de Nest, werkte alles direct perfect. De bediening via de Nest is kinderlijk eenvoudig. Temperatuur omhoog of omlaag, gewoon draaien aan de thermostaat. Voor instellen kun je ook nog klikken. De rest doe je eigenlijk via de uitstekende app. Ik gebruik een schema en daarnaast de automatische afwezigheidsdetectie (sensoren icm. mijn telefoon). Werkt perfect! Ook de aansturing van de modulerende ketel via OpenTherm werkt vlekkeloos. Kortom, voor mij voldoet deze thermostaat volledig aan alle verwachtingen. Het is een zeer waardige opvolger van de Toon van Eneco. Na de wat hogere aanschafprijs, zijn we nu niet € 4,50 per maand kwijt om de thermostaat op afstand te kunnen bedienen en ik verwacht dat de apps ook wat stabieler zullen werken...

Heb jij ook een Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)?