TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) - Reviews

Specificaties 8x Ethernet 1Gbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) Review

dezejongeman 23 november 2017, 305 views Product gekocht

TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts)

k wou wat simpele netwerk uitbreiding met vlan mogelijkheid. dan heb je met deze tp-link veel poorten voor weinig geld. in de backup file staat veel encrypted behalve je username en password. maximaal 5.4watt. ondersteuning: igmp snooping portchannel ondersteuning poort mirroring loop preventie qos ondersteuning bandtwith control storm control

Pluspunten

• goedkoop
  • compact
  • zuinig
  • portchannel ondersteuning

Minpunten

• firmware is niet up to date
  • sommige functies worden protocollen niet benoemd

Features Score: 3
ik wou wat simpele netwerk uitbreiding met vlan mogelijkheid. dan heb je met deze tp-link veel poorten voor weinig geld.

in de backup file staat veel encrypted behalve je username en password. daarnaast kan ik geen nieuwe firmware vinden voor mijn v02. firmware van mijn sg108e stamt uit 2016.

een adapter van 9Vx0.6A = is maximaal 5.4watt.

ondersteuning:
- igmp snooping
- portchannel ondersteuning (maximaal 2, protocol type wordt niet vermeld)
- poort mirroring
- cable test opties
- loop preventie (maar hoe wordt niet vermeld).
- qos ondersteuning
- bandtwith control
- storm control

veel protocollen worden niet benoemd dus de vraag is hoe de interoptabiliteit zal zijn met andere apparatuur.

Heb jij ook een TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts)?

Zo te zien is laatste firmware van mei 2016.

Die van mij komt vandaag binnen, misschien is dat v3. Die heeft ook maar 1 software versie van februari 2016.

[Reactie gewijzigd door kr4t0s op 15 december 2017 12:03]

Ik had de switch ook al een tijd op de plank liggen. een ander nadeel is dat ik het management ip niet op een ander vlan krij dan vlan 1. mogelijk doe ik iets verkeerd want ik vind de interface teksten niet allemaal even logisch. mogelijk maar eens zoeken naar abdere firmware van andere fabrikanten. je ziet regelmatig bij dat instap spul dat de print bulk ingekocht is bij de chipfabrikant en dus zo ook snel andere software van een concurent op te flashen is. soms is zelfs de behuizing identiek en alleen de sticker anders. tp link is kwa firmware niet echt een bedrijf wat dbek om nazorg.