Fuji Finepix S5500 (4MP, 10x zoom, 37-370mm, f/2.8-3.1) Review

Spee-dy 19 april 2005, 237 views

Fuji Finepix S5500 (4MP, 10x zoom, 37-370mm, f/2.8-3.1)

Pluspunten

• Compleet!
  • Ontzettend scherp!
  • Licht lekker in de hand!
  • Klein!

Minpunten

• Klein geheugenkaartje standaard
  • Alles fatsoenlijk instellen kostte wat tijd.

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 4
Deze camera heb ik gekocht bij Wehkamp, ter vervanging van een Finepix 2400Z.. daardoor kan het zijn dat ik dingen soms wat te goed vind, omdat de vorige echt mega traag, lomp en slecht was.

Heb even de tijd genomen om wat foto's te schieten... en da's aardig gelukt, alleen vaak wat moeite met stilhouden, maar dat heb ik met iedere camera.

Minpunt is wel dat de bijgeleverde 16mb xD kaart snel vol zit, maar had er gelukkig eentje van 128mb bij besteld, wat voorlopig voldoende is, binnenkort eens 512mb kaarten halen, want meer kan hij niet aan.

Het geheel vond ik zeer compleet, schouderband, on-oplaadbare batterijen, lenskapje, zon filter, 3 manuals, allerlei bekabeling etc.

Over de batterijduur: hij begint veel te vroeg te zeuren dat zn batterijen op zijn, want in de tijd dat hij dat zei, had ik nog een half uurtje foto's kunnen maken.

Heb jij ook een Fuji Finepix S5500 (4MP, 10x zoom, 37-370mm, f/2.8-3.1)?