Call of Duty: WWII, PlayStation 4 Review

Tweakez 22 november 2017, laatste update op 27 november 2017, 237 views Product gekocht

Call of Duty: WWII, PlayStation 4

Met Call of Duty WWII heeft activision een prima keus gemaakt. De gameplay en scenarios zijn verfrissend en als vanouds weer terug naar het begin. Singleplayer is fantastisch opgebouwd. Evenals de multiplayer is kortweg fantastisch.

Pluspunten

• Singleplayer verfrissend
  • Multiplayer is uitgebreid
  • Grafisch zeer goed gepoetst
  • Audio is erg realistisch

Minpunten

• Singleplayer van korte duur
  • Geplaagd door veel online storingen
  • Deluxe edition aan de hoge prijs
  • Microtransacties (niet mijn ding)
  • Tot heden nog steeds geplaagd door non-dedicated servers.

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
Sinds de lancering stond ik al om 22.00 bij de mediamarkt in Zwolle. Om 00.00 had ik direct het eerste exemplaar. Thuis aangekomen installatie gestart het kopiëren van het spel duurde mijn inziens iets te lang maar het oog en oor wil iets dus dan moet het wel.

Helaas kreeg ik de eerste lading aan foutmeldingen en server storingen al over me heen. Het zogenoemde HQ ligt eruit en activision is weer op player hosts overgestapt om het probleem nader te onderzoeken. Inmiddels zijn we 3 weken verder en hebben ze hier nog geen vernieuwing in Europa voor toegepast. (USA daarintegen zitten alweer op dedicated servers te spelen)

Desalniettemin ben ik gestart met het spelen van de singleplayer campagne. Man o man wat heb ik hiervan genoten vanaf de eerste seconde word je op Omaha Beach gedropt en beleef je het verhaal alsof je er midden in zit. Het geluid en de graphics zijn om te kwijlen. Uiteindelijk om 06.00 in de ochtend had ik de singleplayer uitgespeeld. Kleine 5 uur is haalbaar wanneer je doorspeelt en dus geen lange zoektochten naar mementos doet.

Wat dat betreft had ik zelf toch wel liever een langere singleplayer campagne gezien. Toch een gemis om al zo snel door het verhaal heen te zijn in principe speel je namelijk 1 jaar aan storytime. Wellicht dat ze in de toekomst met wat DLC deze uitbreiden. De kans acht ik klein maar hé een mens mag toch wensen en dromen.

Vervolgens gestart met de multiplayer. Waar ik uiteraard voornamelijk de game voor koop. ( Ben je een singleplayer speler en speel je nooit online. Zou ik call of duty niet kopen voor 60 euro )

Allereerst ben ik begonnen met een potje free-for-all. Mappen leren kennen en de wapens uittesten. Ook in de multiplayer variant van Call of Duty is er grafisch en audiovisueel goed nagedacht en geimplementeerd. De enige ergernis welke ik ervaar (nog steeds) is dat je met moeite vaak een in-game party kunt maken om met vrienden te spelen en tevens je best wel lang kan wachten op het spelen van een potje. De zogenoemde 'Headquarters' welke ik tot heden maar eenmaal gevuld heb gezien. Dit laatste is voornamelijk door de dedicated server problemen en 'Sledgehammer' gelovende is dit op dit moment een functionaliteit welke in diverse regio's word getest.

Een van de leukere toevoegingen dit jaar is mijn inziens toch de WAR modus. Het tegen elkaar strijden en veroveren van een gebied / locatie. Standaard 3 opdrachten, het team welke dit in de kortste tijd doet wint. Helaas een beetje karig met maar 3 mappen, ik hoop echter dat #soon deze worden uitgebreid middels DLC.

Ik zal deze review nog verder aanvullen.

Heb jij ook een Call of Duty: WWII, PlayStation 4?

Mooie review!
zitten er microtransacties in??
kan aan mij liggen hoor ik heb er niet naar gekeken ;) ;)

[Reactie gewijzigd door bamibal15 op 23 november 2017 16:25]

Er is van de week een update geweest.. je kan nu zogenoemde COD points kopen. Dat classificeer ik zelf als een microtransactie.
ooh help..... it has been done :( k had de update niet goed doorgelezen...
Niet dat je er heel veel winst mee behaalt. Maar ja. Helaas ze zitten erin