Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL) - Reviews

Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL) Review

nesoor 21 november 2017, 151 views Product gekocht

Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL)

Het design is fijn en dat het draadloos is maar voor de rest is het rampzalig.

Pluspunten

• Draadloos
  • Fijn design

Minpunten

• F toetsen niet fijn
  • Geen FN toets
  • Toetsen reageren soms niet en dat duurt zo'n 10 a 20 seconde lang
  • Steun wordt vies aan kan niet schoongemaakt worden

Het design is fijn en dat het draadloos is maar voor de rest is het rampzalig.
De toetsen reageren soms gewoon niet en dan krijg je halve zinnen of de enter stopt er gewoon mee. Dit houd zich dan zo'n 10 a 20 second aan en in die tijd is het toetsenbord eigenlijk niet bruikbaar. Spijt van mijn aankoop want nader hand zie ik op de Duitse amazon een hele lijst met de zelfde klachten.

Heb jij ook een Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL)?

Heb hetzelfde toetsenbord, zowel thuis als op werk. Collega van me gebruikt hem ook op werk.

De problemen die jij meld m.b.t het niet reageren van de toetsen hebben wij met onze 3 toetsenborden niet. Ik zou proberen die van jou RMA te sturen, want het lijkt mij niet normaal.
Wij hebben er twee met de zelfde symptomen.
Binnen een week zijn de batterij ook op... Ik typ dan wel veel maar een week vindt ik toch erg kort ?

[Reactie gewijzigd door nesoor op 24 november 2017 22:03]

Zelf heb ik deze setup nu ruim een jaar;

Ik werk er +/- 16 uur per dag, 6 tot 7 dagen per week op.

Batterij heb ik 1x moeten vervangen in dat jaar tijd (losse numpad werkt nog steeds op het origineel).

Dat zachte deel voor je handpalmen wordt naar maanden wel iets sletser, maar niet beschadigd of vies...

Enig nadeel is dat ik de toetsen er wel uit kan halen om schoon te maken, maar niet (goed) terug kan zetten; er zitten nu dus 2 toetsen los, omdat ik ze met geen mogelijkheid klem kan zetten.

Dus... tip... haal de toetsen niet los...
Ik heb het toetsenbord nu twee weken en in die twee weken de batterijen twee keer vervangen (Derde paar die er nu inzitten). Lijkt mij inderdaad dan dat mijn model stuk is?
Ik heb met Microsoft contact opgenomen maar die helpen je niet verder.
Ze blijven vriendelijke maar heel eerlijk, ik heb nog nooit zo'n slechts support gehad haha.
Ik heb mijn lesje wel geleerd :P Nooit meer producten kopen van Microsoft 8)7