Honeywell Lyric T6 (Zwart) Review

Herbiek616 21 november 2017, laatste update op 21 november 2017, 765 views Product gekregen

Honeywell Lyric T6 (Zwart)

Ziet er prima uit en is in de basis bediening best simpel, maar rest is onduidelijk, gebruikers onvriendelijk en het ergste is dat bepaalde functionaliteit zoals optimale start gewoon niet goed lijkt te werken (begint na 2 weken "leren"nog steeds veel te laat met stoken)

Pluspunten

• Stijlvol vormgegeven
  • Mogelijkheid instellingen ketel uit lezen

Minpunten

• overschijft programma's te makkelijk
  • Optimale start begint veel te laat

Kwaliteit Score: 3
Wij "kregen" deze thermostaat bij een onderhoudsabonnement van een nieuw gekochte Intergas ketel.

Heb de thermostaat ook gekoppeld aan de app op mijn Android mobiel. Ik gebruik de geofencing functionaliteit omdat ik op iets meer dan een half uur rijden van mijn huis werk en overal vloerverwarming hebben liggen dat veel meer tijd nodig hebt om de boel op te warmen.

Omdat ik wil dat de kou net van de vloer is als ik thuis kom en mijn schoenen uittrek heb ik de functie optimale start aangezet. Deze werkt naar mijn mening onvoldoende. Dit zou een "slimme" functie moeten zijn die leert hoe snel je huis opwarmt. Ja hij begint idd "iets" eerder met stoken (zoals letterlijk ook in de handleiding staat), maar als de thermostaat na 2 weken nog steeds pas 2 uur na de ingestelde tijd de gewenste temperatuur bereikt dan is het naar mijn mening niet echt slim. Wellicht dat het in huizen met radiatoren (met meer capaciteit) beter werkt, maar in ons huis met alleen vloerverwarming werkt het tot nu toe nog niet. In ons vorige huis (met een combinatie van vloerverwarming en radiatoren) hadden we een Honeywell Chronoterm III en hier werkte dit wel prima.

Verder veel zitten spelen met de instellingen die je alleen voor een heel klein gedeelte via de app kunt wijzigen, de rest kun je alleen op de thermostaat zelf aanpassen. Vind dat de instellingen onvoldoende zijn uitgelegd en de UI wat wazig is. Je moet oppassen dat als je in de instellingen bij de programma keuze (7-daags of 5+2 daags) komt je hier geen keuze maakt, want het overschrijft simpelweg je eigen moeizaam ingevoerde programma zonder waarschuwing met default waarden (en kun je weer van vooraf aan beginnen).

Koppelen van de thermostaat aan je Wifi ging bij mij ook niet van een leien dakje. Je koppelt je telefoon eerst aan het Wifi netwerk van de thermostaat, waarna deze via de app vervolgens verbinding maakt naar je Wifi router. Kan het niet precies meer reproduceren, maar heb er wel flink mee gestoeid voordat ik het werkend kreeg. Vervolgens valt regelmatig de verbinding weg zodat er op de app staat dat er geen verbinding mogelijk is met je thermostaat. Je moet je app trouwens locatie toegang geven anders lukt het zowiezo niet. De enige reden die ik kan bedenken waarom dat nodig is, is dat de app je de buitentemperatuur laat zien. Ik hoop dat de "slimme" thermostaat hier ook wat mee doet ivm vervroegd starten als het buiten kouder is, maar dat blijkt nergens uit de beschrijving. Alle communicatie loopt dus via de cloud servers van Honeywell die dus je locatie weten en wanneer jij naar verwachting thuis bent (wel of niet stookt)

Heb jij ook een Honeywell Lyric T6 (Zwart)?

Ik heb gelijkaardige ervaringen: de app instellen moet je vijf keer herhalen, telkens opnieuw beginnen. En als je geluk hebt gaat hij een keertje door tot een bruikbare app. Hoewel ik zelfs toen nog een foutmelding van de cloud kreeg.
Ik heb radiatoren en de verwarming springt na maanden nog steeds 20 minuten LATER aan dan ingesteld! Hij heeft dus berekend dat het warmer wordt voordat de verwarming aangaat.
Onlangs moest ik plots username en password invullen. Password vergeten. Je kan "password opnieuw instellen" kiezen, dan kan je via laptop password wijzigen, maar ik kreeg telkens "er ging iets fout, probeer opnieuw". Einde app dus, en geen enkele honeywell support, dus ik denk dat ik hem ga terug brenegn onder garantie.