Toon/Boxx v1 Review

hans.geurtsen 19 november 2017, 1.481 views Product gekocht

Toon/Boxx v1

In de basis best een aardig apparaat, maar je bent té afhankelijk van de service van Eneco die érg slecht is. Daarom voor mij onvoldoende.

Pluspunten

• Aantrekkelijk uiterlijk
  • Frequent updates
  • Werking in orde

Minpunten

• Traaaaaag
  • Te afhankelijk van apps die het vaak niet doen
  • Niet het inzicht wat Eneco beloofd

Kwaliteit Score: 3
Wij hebben Toon de afgelopen drie jaar gebruikt, we zijn dus ervaringsdeskundig. Over het algemeen doet Toon wat een goede klokthermostaat hoort te doen. Toon ziet er aantrekkelijk uit, door alle updates die regelmatig worden gedaan is het uiterlijk van het scherm alleen maar mooier geworden. Toon zelf is érg traag waardoor bediening op de thermostaat zelf niet fijn is. Daarom pak je snel één van de mobiele apps. En daar zit hem, naast de traagheid van Toon zelf, hét probleem. In de afgelopen jaren hebben die apps het heel vaak niet gedaan. Na een upgrade van mijn telefoon bijvoorbeeld, een officiële Android update, deed Toon het gewoon een half jaar niet... En nu is het op de iPad weer raak en zegt Eneco gewoon doodleuk dat er in december een nieuwe app uitkomt. En tot diet tijd? Tja, zoek het maar uit... Klantenservice noemen ze dat bij Eneco. Juist wanneer je wilt weten waarom je eindafrekening zo veel hoger is dan vorig jaar en je het beloofde inzicht via Toon wilt hebben, laat Toon volledig verstek gaan. Op Toon zelf krijg je dat inzicht niet goed, op je mobiel ook niet, niet op de web site, en omdat de iPad app het niet doet, daar dus ook niet. Ik ben er klaar mee. Weg bij Eneco en weg met Toon.

Heb jij ook een Toon/Boxx v1?

Je vergeet de kosten,
en zonder abonnement is het een thermostaat die je alleen via de tablet kan bedienen want zelf dan doet de app het niet meer.
Klopt, € 4,50 per maand. En voor dat bedrag, zou je iets perfect werkends mogen verwachten, maar daar komt Toon niet eens bij in de buurt...

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.