EK Water Blocks EK-SBAY DDC 3.2 PWM (incl. pump) Review

bluf98 17 november 2017, laatste update op 27 augustus 2018, 150 views Product gekocht

EK Water Blocks EK-SBAY DDC 3.2 PWM (incl. pump)

kost wat maar dan heb je ook wat!

Pluspunten

• hoge kwaliteit en mooi afgewerkt
  • robuust
  • status flow en level aan voorzijde PC
  • bijvullen reservoir aan voorzijde PC
  • pompmotor eenvoudig te vervangen
  • toerental direct gestuurd door CPU temp
  • toerental instelbaar via Bios
  • ruimtebesparend: neemt helft van een 5 1/4 bay in

Minpunten

• prijzig

Koelvermogen Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Geluidsproductie (min) Score: 4
Opvallend mooi afgewerkt vloeistofkoeling reservoir met ingenieus ingebouwde uitwisselbare hi-flow pomp.

De vloeistof-flow en -niveau zijn eenvoudig te controleren en ook bij te vullen vanaf de voorzijde van je PC. Voor bijvullen hoef je de unit slechts halverwege uit kast naar voren te trekken.

Mijn 7820X blijft met deze pomp zeker 5 graden koeler (28oC @idle) dan de Magicool 700 'aquarium' pomp die ik hiervoor had en die alle resterende ruimte achter de voeding innam. Ook fijn dat de EK pomp (optioneel) zijn toerental via bios aanpast aan load. Hierdoor is systeem een (stuk) stil(ler) bij idle.

Bijkomend voordeel van dit EK systeem is dat je hem in een tray hoog voorin je kast kunt plaatsen waardoor je systeem constant perfect ontlucht en weinig/ effectief ruimte inneemt. Eerste was een probleem met de Magicool pomp die onderin de kast stond en daardoor ging ratelen als zich bovenin het reservoir lucht ophoopte. Dan moest ik mijn loodzware kast af en toe op zijn kop houden om daar vanaf te komen! EK denkt daar qua constructie en plaatsing wel goed over na.

kortom: kost wat maar dan heb je ook wat! :)

Heb jij ook een EK Water Blocks EK-SBAY DDC 3.2 PWM (incl. pump)?