Xiaomi Mi Notebook Pro Review

FireBladeX 16 november 2017, 1.679 views Product gekocht

Xiaomi Mi Notebook Pro

Leuke laptop zoals zijn kleinere broertje. Helaas ook de minpunten van zijn kleinere broertje.

Pluspunten

• Super gelikte design
  • Vingerafdrukscanner
  • Licht
  • Subliem audio (voor laptop)
  • 8e gen intel i7 (quad core)
  • Verlicht toetsenbord
  • dedicated gpu + 16g ram
  • Groot touchpad

Minpunten

• Fans beginnen snel met draaien (geluid)
  • 1080p kan voor sommige iets te laag zijn
  • Wordt geleverd met Chineese W10
  • Wordt geleverd met slechte stroomadapter

Laptop voor een week bezit. Het betreft i7 model met 16gb ram.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Notebook Pro?

Ik zit ook te kijken naar dit model maar vraag me een paar zaken af:
- wat is er slecht aan de adapter?
- hoe is het scherm?
- en hoe verloopt verzending? wat gaat er nog bijkomen en waar kan ik hem het beste aanschaffen. (benieuwd naar andermans ervaringen)

wat het model ziet er wel echt gelikt uit!
Adapter; Het is een simpele 0,50euro adapter wat niet klikt in het stroomadapter van het laptop. Als gevolg, dat als je het adapter uit het stroomcontact haalt, de vs->eu plug nog blijft vastzitten op het stroomcontact. Deze moet je in sommige gevallen echt eruit pielen. Het is mij al keer overkomen dat ik het vergeten ben (en achterliet op het stroomcontact). Dit had heel simpel, veel beter gekund. Maar het blijkt wel dat ze de Europese markt nog niet zo serieus nemen.

Scherm; Ik vind het een prima scherm. Wat zou je specifiek van het scherm willen weten?

Betreft verzending; het duurt minimaal 6 weken en houd altijd in je achterhoofd dat je nog eens 21% btw kan betalen. Waar je het beste kunt aanschaffen kan ik ook geen nuttige uitspraken over doen. Op internetfora's haal je naar mijn mening meer nuttige info.
Bedankt voor het delen en complimenten voor de review @FireBladeX
Iemand ervaring met Linux op deze laptop?
Dank voor je review. ik wil hem zelf ook aanschaffen maar twijfel nog gezien de ''fan noise'' problemen die ik online kan vinden over dit apparaat. Wat zijn jou ervaringen hiermee? gaat de fan hoorbaar aan bij een browser met 15 tabladen open en een audio stream aan? is dit vergelijkbaar met een macbook pro? dus blijven de fans uit bij normaal gebruik?

Zeer benieuwd naar je bevindingen!
Ik heb zelf geen MacBook Pro. Die vergelijking kan ik je helaas niet geven. Mijn ervaring is dat de fannoise minder snel begint te blazen als deze alleen werkt op de accu. Ik werk in een externe desktopomgeving, verschillende tabbladen en spotify aan, en vind het geluid dat eruit komt wel te behappen. Super stil is het niet, maar last heb ik er niet van. De 13 inch begon sneller met blazen voor mijn gevoel. Ik denk dat de fan noise de comprimis is tussen een super mooi dun/licht design - snelle hardware en prijs. Ik zou persoonlijk geen 1000/1400 euro meer uitgeven om minder fan noise te hebben.
Zou je voor mij wat willen testen aub? ;)

Als je de laptop aanzet, hem aan de lader hangt en met je vinger naast (dus niet op) het trackpad wrijft. Voel je het dan tintelen?
uhm zojuist met twee mensen als een malloot onze vinger langs het trackpad lopen wrijven waarvan 1 van ons heel even iets heeft gevoeld dat leek op een tinteling. Ik zelf heb het niet ervaren.
Frozen, wat voor info haal jij uit een tintelende trackpad?
Uit een tintelende trackpad niets, misschien dat de tintelende trackpad van metaal is. Maar het ging mij er meer om of de laptop zelf tintelde. Ik vind dat namelijk een naar gevoel als mijn handen erop liggen.
Moest je invoerkosten en belasting betalen? Of had je geluk?
Geen bruikbaar antwoord. Ik zoek het zelf wel uit. Bedankt voor het zeer informatieve antwoord
Je bent niet de enige die deze laptop heeft.
Als je het nog wilt weten, ik heb het i5 model gekocht van gearbest en heb DHL EXT shipping gekozen. Ik moest 50 euro bijbetalen.

[Reactie gewijzigd door gigatex op 23 november 2017 15:14]

Kijk daar heb ik wat aan! Dankjewel! :)
Iemand die tenminste wel wilt helpen