Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • IPS • 4ms - Bekijk alle specificaties

Lenovo P27h Zwart Review

fmhc 15 november 2017, 527 views Product gekocht

Lenovo P27h Zwart

Mooie monitor qua design en prestaties. De monitor werkt mooi samen met een MacBook Pro via de USB-C connectiviteit.

Pluspunten

• USB-C connectiviteit
  • Goede bouwkwaliteit
  • Goede beeldkwaliteit
  • USB-hub werkt netjes

Minpunten

• "virtuele" bezel is groter dan fysieke bezel (~5 mm)

Ik heb de monitor sinds kort in gebruik. Belangrijkste reden van aanschaf is de USB-C connectiviteit icm met prijs. Dit is momenteel (eind 2017) een van de goedkoopste monitoren met USB-C. Het lijkt me alsof USB-C tot een premium prijs leidt op dit moment, andere 27 inch WQHD monitoren zijn voor lagere prijzen beschikbaar, maar dat moeten we maar op de koop toenemen.

Deze monitor werkt mooi samen met een MacBook Pro 13 inch. De MacBook wordt netjes opgeladen. USB-C geeft via ingebouwde USB-hub externe USB-accessoires (printer, time machine drive) door aan de laptop.

De monitor is degelijk gebouwd en heeft een ingebouwde voeding. De voet is plat en is toch draaibaar via een ingenieus draaimechanisme. Aansluitingen voelen degelijk aan. Verstelbaarheid is ruim voldoende voor mijn werkplek: draaibaar, kantelbaar, in hoogte verstelbaar, portretmode is ook mogelijk.

Beeldkwaliteit is goed, beter dan ik had op mijn oude monitor, maar dat was dan ook een oud beestje van 10 jaar oud. Ik had nog getwijfeld aan de 24 inch variant (Lenovo P24h) maar toch voor de 27 inch gekozen vanwege het grotere 'werkblad'.

Heb jij ook een Lenovo P27h Zwart?

Vraagje, wat is de "virtuele" bezel die je als minpunt noemt?
Het glas van het display loopt door tot aan de fysieke rand van het scherm, echter de pixels lopen niet door tot aan de rand, maar houden een 5-tal mm van de rand op. Dat is wat ik met de virtuele bezel bedoelde.
Hoop dat dit het verduidelijkt. Ik dacht aanvankelijk dat het design meer "randloos" was, maar is geen groot gemis. Het scherm is al groot zat.
Klopt het dat dit een 144Hz monitor is?
Nee, 60 Hz maximaal. Heb ik verder niet op gelet tijdens aankoop.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8