Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bose QuietComfort 35 II (Zwart) Review

ourplayground 15 november 2017, laatste update op 15 november 2017, 931 views

Bose QuietComfort 35 II (Zwart) (Product gekocht)

Geweldig lichte koptelefoon met erg goede noise cancellation.

Pluspunten

• Draag comfort
  • noise cancellation
  • licht gewicht
  • geluids kwaliteit

Minpunten

• geen inline microfoon bij gebruik met kabel
  • prijs

Kort intro
Ik kom van de plantronics back beat pro serie. Deze heeft een goede noise cancellation en zit aardig goed op het hoofd. (kom ik nu achter).

Bij aanschaf van de Backbeat Pro heb ik altijd al met een schuin oog naar de Bose gekeken, maar ik (lees: mijn vriendin) kon het niet rechtvaardigen om zo veel geld voor een koptelefoon te betalen. Inmiddels zijn we aan jaar verder en was voor mij de financiŽle mogelijkheid daar om wel tot aanschaf over te gaan.
Beknopte ervaringen
Na het passen van de Bose QuietComfort kom ik er in een keer achter dat de Plantronics helemaal niet zo goed zat, en dat de noise cancellation niet zo goed was als ik dacht. Wat is die Bose een verademing ten opzichte van mijn vorige koptelefoon.
De grootste verschillen zijn als volgt:
Uitstekende pasvorm rond de oren, waar weinig druk op je hoofd aanwezig is om een goede afsluiting te realiseren.
Het gewicht is klein te noemen waardoor het ook bij lange sessies niet vervelend wordt om een koptelefoon op te hebben.
De helderheid van het geluid is heerlijk.
Maar het grootste voordeel is misschien wel dat wanneer de noise cancellation wordt aangezet er geen "druk" op je trommelvliezen komt.
Bij andere merken viel mij op dat er een soort "ik stijg op in een vliegtuig" druk op mijn oren kwam. Hier dus niet (tenzij je in een vliegtuig zit...)
opmerkingen
Een nadeel voor mij was dat ik mijn Bose ik wil gebruiken voor gaming op mijn Xbox One X. Omdat er geen inline microfoon aanwezig is in het kabeltje (2.5 naar 3.5 mini jack trouwens) moest ik een extra kabel bestellen (klik voor welke ik heb besteld)
Als dit kabeltje wordt gebruikt werkt het perfect met de Xbox one en heb begrepen dat het dan ook op de PS4 werkt.
conclusie
Al met al vind ik het een goede investering voor een hoop comfort voor thuis, maar zeker voor onderweg.
Fotos:
een stevige hardcase om je koptelefoon in op te bergen
hardcase open, het past precies.
het kabeltje wat ik er bij heb aangeschaft voor de Xbox one
3.5 jack gaat in het toestel, 2.5 jack in je koptelefoon
ene kant
andere kant

Heb jij ook een Bose QuietComfort 35 II (Zwart)?