Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Jabra Evolve 65 MS Stereo (Zwart) Review

HenkEisjedies 13 november 2017, laatste update op 17 november 2017, 39 views

Jabra Evolve 65 MS Stereo (Zwart) (Product gekregen)

Doet wat het moet doen. Bouwkwaliteit prima. Kan met meer dan één device tegelijk connecten.

Pluspunten

• Goede microfoon, geen last van achtergrondgeluid
  • Verbind met meer dan 1 apparaat
  • Goede bluetooth range

Minpunten

• On-ear stuk is van kunstleer en ademt niet
  • Maximale volume had hoger gemogen
  • Niet compact op te bergen

Prima headset, momenteel mijn meestgebruikte. De voornaamste reden dat ik deze gebruik en niet de compactere Plantronics BB GO 3 is dat de Plantronics maar met één device kan connecten tegelijk en ik zowel mijn laptop als mijn telefoon aangesloten wil hebben. Daarnaast heb ik bij de PLT meer last van achtergrondgeluid. Dit laatste is logisch omdat de microfoon van de PLT verder van mijn mond zit en de Jabra microfoon precies voor mijn mond geplaatst kan worden.

Nadeel is wel dat het on-ear model niet afsluit tegen omgevingsgeluid. Tel hierbij op dat het volume niet zo heel erg hard. Niet geschikt voor call-centres dus, want als er een luid bellende collega naast je zit dan zal dit vervelend worden.
Ook zal bij langdurig gebruik het niet ademen van de stof die op je oor rust vervelend worden. Ik heb dit opgelost door zelf een pantykous af te knippen en met elastiek om de on-ear stukken te binden. Hierom heb ik de bouwkwaliteit maar 2 punten gegeven. Voor een headset voor de professionele markt had ik meer verwacht.

Het apparaat schakelt slim tussen mijn twee devices. Je moet wel opletten dat je notificaties op je iPhone op stil hebt staan, anders zal die bij elke notificatie overschakelen naar je telefoon. Dit is vervelend als je in een call zit op je computer. Dit is geen fout in de Jabra, ik trek er geen punten voor af.

Voor gebruik bij sport kan ik deze niet aanraden omdat het apparaat niet tegen zweet zal kunnen en omdat ik me kan voorstellen dat het zweet erg goor zal worden in de kussentjes. Dit is geen nadeel van het apparaat, hij is hier niet voor ontworpen.

Ik heb het apparaat van mijn vorige werkgever gekregen. De prijs kan ik dus niet beoordelen.

edit: Het is mogelijk om het apparaat op te laden tijdens gebruik. Dit kan de plantronics BackBeat fit niet, zojuist getest en de PLT Backbeat schakelt zichzelf uit als hij opgeladen wordt. Voor zakelijk gebruik is dit belangrijk omdat 8 uur gesprekstijd moeilijk gaat worden vermoed ik en het prettig is als je hem kan bijladen als hij bijna leeg is.

Heb jij ook een Jabra Evolve 65 MS Stereo (Zwart)?