Fitbit Ionic Zilver (Grijs) Review

DIKKEHENK 10 november 2017, laatste update op 10 november 2017, 434 views

Fitbit Ionic Zilver (Grijs) (Product gekocht)

gekocht bij eerste levering. een maand na eerst levering nog geen enkele verbetering in vooral de notificaties-functie. Key reden om een smartwatch te gebruiken zijn WA, TXT, mail en bellen. de android app werkt gewoon zeer slecht.

Pluspunten

• prima scherm.
  • accuduur 5 dagen normaal gebruik

Minpunten

• firm en software in een pre beta stage
  • Te duur voor wat het is
  • Notificaties werken volkomen random, geen pijl op te trekken

Ok, aangezien pebble is opgekocht door deze fabrikant, dacht ik mijn pebble time te vervangen door dit nieuwe model.sinds 27-09 in bezit, en het zit prima aan de pols.

Nu waardeerde ik de pebble time vooral vanwege de txt/sms/WA/telefoon/mail notificaties met verschillende trill modes. De pebble heeft geen HR sensor, en heeft een beduidend slechter display.

Helaas had pebble z'n software en app wel op orde, en dat is hier vooral niet het geval. En dat is opmerkelijk, daar fitbit geen kleine speler is. na een maand regent het klachten aangaande dit onderwerp, en ben ik genoodzaakt terug te keren naar de pebble.

Zoek je zelf een vervanging, dan kan dit je keuze zijn. het advies is wel om even wat maanden te wachten tot men de firm en software aan de praat heeft. Het aankoop bedrag is nu namelijk veel te hoog .
Als je een Chinese Ali Smartwatch koopt kan je dit verwachten, maar hier is de meerwaarde nog nergens terug te zien.

Kortom, leuk, maar voorlopig nog niet. hier hapt hij nu stof..wachtend op betere tijden.

Heb jij ook een Fitbit Ionic Zilver (Grijs)?

met de app fitbit notifications (is geen app van fitbit zelf) kan je alle meldingen naar je Ionic sturen

[Reactie gewijzigd door tonblom op 12 november 2017 10:00]

Theoretisch wel ja, in de praktijk is het een ander verhaal. T werkt gewoon niet, soms, volledig random. Ook op de ionic fora regent t klachten betreffende dit gedeelte. Zowel met IOS als met android.
Het is mijn eerste fitbit, maar blijkbaar hebben ze ( aldus de fora ) een nogal trage tijdlijn in updates, en FW aanpassingen. En dat is nu net de meerprijs die je gaat betalen over bv een Ali smartwatch met dezelfde specs.

De kans is dus reŽel aanwezig dat men dit pas over maanden, dan wel een jaar heeft opgelost. Als men het oplost.

[Reactie gewijzigd door DIKKEHENK op 12 november 2017 08:48]

Ik weet niet of je hem nog hebt of al hebt terug gestuurd, maar er is een nieuwe firmware update voor de Ionic (versie 31 dacht ik, de vorige was 26). Geen idee hoe de update numbering gaat, maar het lijkt toch flink wat geupgrade te worden welke wij dan niet krijgen.. Notificaties zijn nog steeds stabiel en op tijd overigens
Ik draai m sinds gisteren, en wacht nog even af met juichen. Het lijkt wel iets beter te gaan iig, maar over een weekje oid wil ik het pas bevestigen. Bv net komt een hele rits mail notifications binnen van gisteren.
Ok, er is helaas niet veel veranderd wat betreft de notificaties. Dat is nog steeds brak, zie ook het fitbit forum.
meeste van mijn verdere commentaar staat onder de andere positieve review, maar als je wilt weten wat de huidige staat van dit brakke product is, https://community.fitbit.com/t5/Ionic/bd-p/ionic.
mijn 1 ster blijft nog steeds staan.