Fitbit Ionic Zilver (Blauw, Grijs)

Specificaties Android, iOS, Windows Phone compatibel - Bekijk alle specificaties

Fitbit Ionic Zilver (Blauw, Grijs) Review

DIKKEHENK 10 november 2017, laatste update op 23 februari 2018, 1.439 views Product gekocht

Fitbit Ionic Zilver (Blauw, Grijs)

gekocht bij eerste levering. een maand na eerst levering nog geen enkele verbetering in vooral de notificaties-functie. Update na 6 maanden : Klaar mee. Dit is nog geen 50 € waard.

Pluspunten

• prima scherm.
  • accuduur 5 dagen normaal gebruik

Minpunten

• firm en software in een pre beta stage
  • Te duur voor wat het is
  • Notificaties werken volkomen random, geen pijl op te trekken
  • Communicatie met telefoon is zeer slecht
  • aan-uit via op je scherm tikken werkt random.

Ok, aangezien pebble is opgekocht door deze fabrikant, dacht ik mijn pebble time te vervangen door dit nieuwe model.sinds 27-09 in bezit, en het zit prima aan de pols.

Nu waardeerde ik de pebble time vooral vanwege de txt/sms/WA/telefoon/mail notificaties met verschillende trill modes. De pebble heeft geen HR sensor, en heeft een beduidend slechter display.

Helaas had pebble z'n software en app wel op orde, en dat is hier vooral niet het geval. En dat is opmerkelijk, daar fitbit geen kleine speler is. na een maand regent het klachten aangaande dit onderwerp, en ben ik genoodzaakt terug te keren naar de pebble.

Zoek je zelf een vervanging, dan kan dit je keuze zijn. het advies is wel om even wat maanden te wachten tot men de firm en software aan de praat heeft. Het aankoop bedrag is nu namelijk veel te hoog .
Als je een Chinese Ali Smartwatch koopt kan je dit verwachten, maar hier is de meerwaarde nog nergens terug te zien.

Kortom, leuk, maar voorlopig nog niet. hier hapt hij nu stof..wachtend op betere tijden.

Heb jij ook een Fitbit Ionic Zilver (Blauw, Grijs)?

Meer advertenties

herstel, 0 sterren. Niet kopen. Waarschijnlijk een hardware probleem in de ionic. probleem is de communicatie tussen wat voor telefoon dan ook, en de ionic, en dat is nogal essentieel voor een smart watch.
met de app fitbit notifications (is geen app van fitbit zelf) kan je alle meldingen naar je Ionic sturen

[Reactie gewijzigd door Han_Solo op 12 november 2017 10:00]

Theoretisch wel ja, in de praktijk is het een ander verhaal. T werkt gewoon niet, soms, volledig random. Ook op de ionic fora regent t klachten betreffende dit gedeelte. Zowel met IOS als met android.
Het is mijn eerste fitbit, maar blijkbaar hebben ze ( aldus de fora ) een nogal trage tijdlijn in updates, en FW aanpassingen. En dat is nu net de meerprijs die je gaat betalen over bv een Ali smartwatch met dezelfde specs.

De kans is dus reëel aanwezig dat men dit pas over maanden, dan wel een jaar heeft opgelost. Als men het oplost.

[Reactie gewijzigd door DIKKEHENK op 12 november 2017 08:48]

Ik weet niet of je hem nog hebt of al hebt terug gestuurd, maar er is een nieuwe firmware update voor de Ionic (versie 31 dacht ik, de vorige was 26). Geen idee hoe de update numbering gaat, maar het lijkt toch flink wat geupgrade te worden welke wij dan niet krijgen.. Notificaties zijn nog steeds stabiel en op tijd overigens
Ik draai m sinds gisteren, en wacht nog even af met juichen. Het lijkt wel iets beter te gaan iig, maar over een weekje oid wil ik het pas bevestigen. Bv net komt een hele rits mail notifications binnen van gisteren.
Ok, er is helaas niet veel veranderd wat betreft de notificaties. Dat is nog steeds brak, zie ook het fitbit forum.
meeste van mijn verdere commentaar staat onder de andere positieve review, maar als je wilt weten wat de huidige staat van dit brakke product is, https://community.fitbit.com/t5/Ionic/bd-p/ionic.
mijn 1 ster blijft nog steeds staan.
Update : Alle recente updates gedraaid en nog steeds werken de notificaties niet, en het vermoeden bestaat inmiddels dat het met de BT hardware in de ionic zelf te maken heeft. Het synchroniseren met je telefoon is daardoor volstrekt willekeurig. 1 ster.
Update. Ionic is na oeverloos lang zeuren omgeruild voor een nieuwe. maar ook die weigerde notificaties solide door te geven. Zowel op een Windows mob , als op een android 6 tel. Meteen verkocht op marktplaats. En dus klaar ermee. Amazfit Stratos 2 doet nu dienst. En perfect.
Henk wat voor telefoon gebruikte je eigenlijk? Het is wel apart dat het horloge overal geprezen wordt en al deze notificatie ellende nergens terugkomt,behalve op de fitbit fora. Bij coolblue wordt op de site aangegeven dat Huawei niet compatible is trouwens..
Ik heb gebruikt : een Samsung S3. Een Windows 950, en een CAT 60, Android 6. En bij alle drie hetzelfde verhaal.
En dat het een complete sh*tstorm was op het Fitbit forum ( of check even reddit ) , is natuurlijk omdat je daar gebruikers hebt, itt tot bv een retail ''forum''.
Pijnlijk detail is dat de razendsnel uitgebrachte opvolger vergelijkbare problemen had, zie hun fora.

Nogmaals, de Ionic is niet OS compatible. En het is ook niet Model compatible, daar de klachten ook van door hun goedgekeurde modellen kwamen. vergeet ook niet dat men 3 maanden geleden begonnen is om de eerste batch allemaal om te ruilen tegen een nieuw model.

En om je even een indruk te geven van m'n CAT 60. Letterlijk alle, maar dan ook alle Pebbles en Chinese varianten die ik heb werken vlekkeloos, zonder 1 probleem.

Fitbit is totaal gefocussed op hun sociale netwerk. Daar zit het verdienmodel. En dat zou zeker in t geval van de Ionic Fail voldoende moeten zeggen.
Heb nog nooit zo'n onvoorstelbare clusterf*ck gezien met smartwatches als bij Fitbit. Support stuurt je van het kastje naar de muur en terug, en dat 10 keer. En daar zit weldegelijk een idee achter, mind you.

En ben enorm blij dit ding nooit meer te hoeven zien. En ook niets meer van fitbit.

[Reactie gewijzigd door DIKKEHENK op 6 oktober 2018 16:25]